Februar 2020!

Gratulerer med vel overstått uttak! Ikke vær redd for å ta Paracet opp til maksdosen❤️ Håper du føler deg bedre i morgen!

Er mye bedre i dag, kjenne nesten ingentin av det :)
Så i dag fikk jeg gull nyheter ❤️ 6 av 9 egg er befruktet og det blir innsett i morgen formiddag!
Lykke :hug007

Skuffet, irritert, sint .... var i utgangspunktet misfornøyd med regimet denne runden, og er mildt sagt ikke mer begeistret.
Fikk kun ut to egg, og ingen var brukbare. På kontroll hadde jeg åtte. Hva skjedde der? Legen her mente jeg burde ha uttak lørdag, men fikk uttak mandag . Hva skjedde der? Er spent på hva legen sier i morgen. Vet at utgangspunktet mitt er dårlig, men føler ikke at denne runden på noen måte ble optimalt gjennomført.

Ånei! Skjønner godt de følelsene du beskriver. Så skuffende å gå gjennom en hel runde med stimulering og ikke få noe igjen for det. Fikk du snakket med lege eller sykepleier om hva som hadde skjedd da, eller får du det snart? Du bør iallefall kunne spørre om disse tingene og høre hva de mener.. Kan jeg forresten spørre hva du mener med at du ikke har verdens beste utgangspunkt?

Nå har jeg satt sprøyte nr 2 av Menopur, og jeg må si at jeg likte Bemfola MYE bedre når det gjelder selve sprøytene. Er det flere enn meg som synes sprøytespissen på Menopur rett og slett er veldig sløv? Føler jeg må presse skikkelig på for å få den gjennom huden. Bemfolaen bare gled gjennom i forhold! Lurer på om det går an å kjøpe noen engangssprøyter på apoteket som er bedre? Æsj, jeg blir ikke helt vant med den her sprøytestikkinga altså. Glad det er for en begrenset periode!

Skuffet, irritert, sint .... var i utgangspunktet misfornøyd med regimet denne runden, og er mildt sagt ikke mer begeistret.
Fikk kun ut to egg, og ingen var brukbare. På kontroll hadde jeg åtte. Hva skjedde der? Legen her mente jeg burde ha uttak lørdag, men fikk uttak mandag . Hva skjedde der? Er spent på hva legen sier i morgen. Vet at utgangspunktet mitt er dårlig, men føler ikke at denne runden på noen måte ble optimalt gjennomført.
Ånei, så utruleg kjipt!!! :arghh: Forsøket vårt blei nesten også avbrutt, så forstår følelsen. Fekk også ut få egg, 3 stk, der eitt blei befrukta, men det var usikkert om embryoet var bra nok for innsett. Me fekk gladmelding i dag om at det blei innsett likevel (i dag!), så det svingar mildt sagt opp og ned her. Men du bør absolutt be om ei evaluering av prosessen rundt dette forsøket. Det vil me også gjera om dette ikkje går vegen.

Sender mange styrkeklemmar din veg! ❤️

Så utrolig kjedelig!! :( Syns det er helt vanvittig at ikke offentlige klinikker har åpent i helgene... De kunne i det minste vært åpent til 12 for å gjør uttak på de som absolutt burde det i helg.

Jeg er visst lite borte i kveld, jeg skal ha Bemfola og ikke Menopur, men blir samme mengde da 150ie. Jeg har ikke fått påvist PCOS, har heller litt lav AMH så jeg er spent på om kroppen reagerer på så lav dose. Men er jo mitt første forsøk så vet ingenting enda, alt er nytt.

Jeg har og lav AMH. Den første runden vår begynte jeg på 'normal' dose medisiner, og økte underveis pga lite respons så avbrøt vi og startet nytt forsøk med høyere doser. Da gikk det hele veien ;) Forhåpentligvis er du heldig og klarer deg med en runde :Heartred

De e
Hei fine damer, tusen takk for fine støttemeldingar etter mitt sammenbrudd i går... For ein enorm berg-og dalbane dette er!! I dag drog me til klinikken forberedt på at forsøket ville bli avbrutt. Men så fekk me plutseleg beskjed om at embryoet hadde fortsatt å utvikla seg over natta og var bra nok for innsett!!! Så eg kan flyttast til ruger, hurra! ❤️

Oppdatert info:

Smuta - 38 - B2 - PP22/IVF#1 - kort protokoll - Menopur, Cetrotide, Ovitrelle, Lutinus - Klinikk Hausken - uttak 06.02 - innsett 11.02 - testdato 21.02.

Hadde aldri trudd dette i går med tanke på den telefonen eg fekk. Dei sa at embryoet ikkje har full score, men likevel potensial til å utvikla seg til eit friskt barn i magen. Uansett korleis dette måtte gå, kjennest det iallfall så mykje betre at det i det minste er ein sjanse for klaff og at det ikkje blei game over før innsett... Så veldig glad no! :joyful:

Det er jo helt fantastiske nyheter. Må mensen holde seg langt unna de neste månedene :hello2

Jeg fikk og en sånn sist. Var på kontroll en fredag, da var eggposen 20mm og de satte meg opp til innsett onsdagen etter. Når jeg da kom på uttak var egget borte :cussingJeg hadde jo forberedt meg på det da egget var 'modent' allerede fredagen, men skuffet ble jeg likevel.. Husk at det er forskjell på egg og eggposer. Eggposen kan være tomme, men det ser de ikke på UL, da bare teller de de posene de ser og håper på det beste:dontknow

Jeg har også lav amh (6,4) begynte rett på 300ie første forsøk, det gikk veldig fint. Har siden det fortsatt på samme dosering alle forsøkene.

Kan forresten melde meg inn her. Skal ha innsett av to blastoer denne syklusen. Tipper innsett blir rundt den 25. feb.

Fiol - 36 - barn #1 - FER - Medicus, innsett ca. uke 9.

Dere som er sprøyteeksperter. Har dere noen tips til en nybegynner? Skal starte opp med sprøyter i morgen.

Dere som er sprøyteeksperter. Har dere noen tips til en nybegynner? Skal starte opp med sprøyter i morgen.

Som du kanskje ser av innlegget mitt lenger opp så er jeg ikke noen ekspert akkurat, men har da satt en del sprøyter nå! Mitt beste råd er bare at det kan være sykt skummelt og ekkelt første gangen, men det går helt bra og det blir mye lettere allerede på sprøyte to!

Noen liker å stikke ganske fort, litt som om om du kaster en dart-pil (ikke på avstand så klart!) mens andre (som meg) sniker nåla sakte og forsiktig inn. Pust med magen og gjør det som føles riktig. Og hvis du synes det er lettere å stikke i låret så er det også lov (klyp tak i huden øverst på låret). Jeg gjør begge deler alt etter som! Synes låret er litt mindre skummelt av en eller annen grunn. Lykke til!

Som du kanskje ser av innlegget mitt lenger opp så er jeg ikke noen ekspert akkurat, men har da satt en del sprøyter nå! Mitt beste råd er bare at det kan være sykt skummelt og ekkelt første gangen, men det går helt bra og det blir mye lettere allerede på sprøyte to!

Noen liker å stikke ganske fort, litt som om om du kaster en dart-pil (ikke på avstand så klart!) mens andre (som meg) sniker nåla sakte og forsiktig inn. Pust med magen og gjør det som føles riktig. Og hvis du synes det er lettere å stikke i låret så er det også lov (klyp tak i huden øverst på låret). Jeg gjør begge deler alt etter som! Synes låret er litt mindre skummelt av en eller annen grunn. Lykke til!
Takk for gode råd!

Jeg har også lav amh (6,4) begynte rett på 300ie første forsøk, det gikk veldig fint. Har siden det fortsatt på samme dosering alle forsøkene.

Kan forresten melde meg inn her. Skal ha innsett av to blastoer denne syklusen. Tipper innsett blir rundt den 25. feb.

Fiol - 36 - barn #1 - FER - Medicus, innsett ca. uke 9.

Så spennende med to blastoer! Enn om det blir tvillinger! Det synes jeg for min del at hadde vært så magisk! :)

Sprøytestart imorgen!!! Gleder meg så masse til å komme i gang!!! :D

Menopuren ligger klar i kjøleskapet! Som sykepleier er jeg veldig vant med administrering av medisiner, men kjenner jeg overveier alle handlinger når som jeg skal tilberede et så dyrt legemiddel til meg selv :hilarious: Dere som har gjort dette før, pleier dere å trekke ut lufta av hetteglasset etter dere har satt inn væsken, eller pleier dere la stempelet på sprøyta fylle seg selv? Hehe. Vil ikke ha noe svinn av det dyreste legemidlet :rolleyes:

Jeg fikk og en sånn sist. Var på kontroll en fredag, da var eggposen 20mm og de satte meg opp til innsett onsdagen etter. Når jeg da kom på uttak var egget borte :cussingJeg hadde jo forberedt meg på det da egget var 'modent' allerede fredagen, men skuffet ble jeg likevel.. Husk at det er forskjell på egg og eggposer. Eggposen kan være tomme, men det ser de ikke på UL, da bare teller de de posene de ser og håper på det beste:dontknow
Ja, er klar over det, men det var ikke snakk om 6 tomme. De tok ut tre, ett var tomt.

Så utrolig kjedelig!! :( Syns det er helt vanvittig at ikke offentlige klinikker har åpent i helgene... De kunne i det minste vært åpent til 12 for å gjør uttak på de som absolutt burde det i helg.
Jeg går privat i danmark, og legen i Oslo sa at de har uttak i helger. Så usikker på hva som skjedde.

Ånei, så utruleg kjipt!!! :arghh: Forsøket vårt blei nesten også avbrutt, så forstår følelsen. Fekk også ut få egg, 3 stk, der eitt blei befrukta, men det var usikkert om embryoet var bra nok for innsett. Me fekk gladmelding i dag om at det blei innsett likevel (i dag!), så det svingar mildt sagt opp og ned her. Men du bør absolutt be om ei evaluering av prosessen rundt dette forsøket. Det vil me også gjera om dette ikkje går vegen.

Sender mange styrkeklemmar din veg! ❤️
Takk :)
Så fint at det ble innsett for deg :Heartred
Legen ville snakke med meg i morgen, så spent på hva han sier.

Back
Topp