FEBRUAR 2018

Jeg og sjekker alltid mulige termindatoer utifra hvilke dager jeg mulig får uttak[emoji23][emoji12] og har forlengst slutta å tenke på når på året jeg evt får! Vil bare ha en baby[emoji173]️

Får termin 29. Oktober om det har klaffa nå[emoji7]

Ja, det er viktig å være forberedt! :-) Håper det har klaffet for dere!

Tviler på at det evt kommer noe strek før i neste uke, men jeg må jo teste lell[emoji12][emoji12]

Klart du må teste! Hvordan skulle du ellers få tiden til å gå? Har bestilt et lass med tester, så snart skal det testes både morgen og kveld (minst) her i huset (under forutsetning av at det blir innsett).

Klart du må teste! Hvordan skulle du ellers få tiden til å gå? Har bestilt et lass med tester, så snart skal det testes både morgen og kveld (minst) her i huset (under forutsetning av at det blir innsett).

Mannen er ikke helt begeistret for tidligtesting, så må teste litt i det skjulte! Får det til på morgenen, men verre på kveld! Man-ons til uka skal jeg to døgn på jobb, så da skal jeg få det til tror jeg! Ikke helt enkelt mtp at jeg bor sammen med en meget aktiv og intens tiåring når jeg er på jobb[emoji12]

Jeg var innom terminkalkulator allerede da jeg startet med sprøytene [emoji4] får termin 1. november hvisomatte dersomatte..

Jeg har også alltid ønsket vår- eller sommerbaby. Har tenkt at det er lettere å komme seg ut på trilleturer, lettere å ha bursdager når man kan bruke hagen og en fordel skolemessig å være født tidlig på året. Etter over to og et halvt år med prøving vil jeg bare ha en baby [emoji7] tenker som deg, tenk så koselig å være inne og kose med knøttet på vinteren. Samtidig blir det lettere å vende tilbake til jobb når det er lyst og sommertid, og oktober/november er måneder det ikke skjer så mye, så barnebursdag vil sikkert bli ekstra stas. Utrolig hvor mye man kan tenke på oppi alt dette [emoji1]

Vi tenkte også på det samme som deg, særlig det med at det er en fordel å være født tidlig på året i forhold til skolestart/skolegang. Nå bryr jeg meg ikke om det lenger, det går fint med de aller fleste november-/desemberbarn også og et lite nurk i november vil være en kjempefin førjulsgave. :-)

Kjenner meg litt igjen i det dere har skrevet. Jeg har vært prøver siden sommeren 2013. Tenkte kanskje at det hadde passet fint med en baby sommeren 2014, og tenkte at det var realistisk å få til... Kanskje håpet at babyen ikke ville komme i nov/des i alle fall. Har også hørt om mange som har vært gravide i løpet av disse årene og tenkt "håper det klaffer nå, for hun hadde det vært hyggelig å være i barselgruppe med!". Dessuten har jeg de siste årene vært et år (ni mnd) eldre inni hodet mitt enn det jeg egentlig er.. MEN nå er de tankene heeelt ubetydelige. Jeg har jo smertelig erfart (i likhet med dere andre) at livet ikke har blitt helt slik som man hadde sett for seg. Jeg vil være overlykkelig den dagen vi når det store målet vårt. For håpet er der inntil det motsatte er bevist :happy:

Du har jo prøvd lenger enn vi har, så skjønner at det må være tøft. Jeg var så dum at jeg trodde at det ville gå enkelt og greit og ventet med å prøve til det passet å få barn. Det gikk forsåvidt enkelt og greit siden jeg ble gravid med en gang, men jeg hadde ikke forestilt meg at det var det å beholde som ville bli det store problemet. Det skjønte jeg egentlig ikke før jeg mistet for fjerde gang. Det er viktig å beholde håpet, selv om det kan være vanskelig innimellom, men nå skal vi få det til alle sammen! :-)

Du har jo prøvd lenger enn vi har, så skjønner at det må være tøft. Jeg var så dum at jeg trodde at det ville gå enkelt og greit og ventet med å prøve til det passet å få barn. Det gikk forsåvidt enkelt og greit siden jeg ble gravid med en gang, men jeg hadde ikke forestilt meg at det var det å beholde som ville bli det store problemet. Det skjønte jeg egentlig ikke før jeg mistet for fjerde gang. Det er viktig å beholde håpet, selv om det kan være vanskelig innimellom, men nå skal vi få det til alle sammen! :)

Det er helt sikkert!!! :Heartred

Mannen er ikke helt begeistret for tidligtesting, så må teste litt i det skjulte! Får det til på morgenen, men verre på kveld! Man-ons til uka skal jeg to døgn på jobb, så da skal jeg få det til tror jeg! Ikke helt enkelt mtp at jeg bor sammen med en meget aktiv og intens tiåring når jeg er på jobb[emoji12]

Du har litt problemer med magen for tiden og må være lenge på do? Det kan han vel ikke reagere på? Problemet er kanskje lyset på badet isåfall, her er det altfor mørkt på badet til å kunne se streker som eventuelt kanskje kan være der hvis jeg vrir og vender testen mot lyset. Tiåringen godtar sikkert også at du er på do litt ekstra tid. Ta med lommelykt! :-)

Du har litt problemer med magen for tiden og må være lenge på do? Det kan han vel ikke reagere på? Problemet er kanskje lyset på badet isåfall, her er det altfor mørkt på badet til å kunne se streker som eventuelt kanskje kan være der hvis jeg vrir og vender testen mot lyset. Tiåringen godtar sikkert også at du er på do litt ekstra tid. Ta med lommelykt! :-)

Hehe, den jeg brukte idag tidlig! Men jeg går konstant med vannflaske, og han blir nok mistenksom om jeg ikke drikker eller går på do på maange timer[emoji23][emoji23]

Heldigvis bra lys på badet her og på jobb[emoji12][emoji12]

Klarer ikke la være[emoji23]

8 dpo- 10 dager etter ovitrelle! Foreløpig blank! Men meg og tester på morgenurin passer dårlig! Ingen mulighet til ettermiddag/kveldstester i helga!

Vis vedlegget 243316

Jeg tok også en i dag [emoji33]
Blank... og jeg kjente jeg ble skikkelig skuffa[emoji85]
Vet jo det er tidlig.....

Er det bedre å teste på ettermiddagen?

Jeg tok også en i dag [emoji33]
Blank... og jeg kjente jeg ble skikkelig skuffa[emoji85]
Vet jo det er tidlig.....

Er det bedre å teste på ettermiddagen?

Jeg får sterkest på ettermiddag ja! Men har ikke mulighet til det i helga[emoji20][emoji20]

Og ja, veldig tidlig! Men vil jo gjerne se en strek[emoji7][emoji7]

Usj, cetrotide var VOND i dag.. magen min begynner å bli sliten av all stikkingen :(
Tenkte jeg var lur og stakk på den siden som er litt vanskeligere å stikke på, sånn at ovitrelle kan tas på den "gode" siden..

Er så typisk.... hver gang etter innsett så blir jeg stressa og har høy puls hele dagen. Før uttak så slapper jeg av og har lav puls. Håper ikke det har så mye å si :0
Merkelig

Hehe, den jeg brukte idag tidlig! Men jeg går konstant med vannflaske, og han blir nok mistenksom om jeg ikke drikker eller går på do på maange timer[emoji23][emoji23]

Heldigvis bra lys på badet her og på jobb[emoji12][emoji12]

Bra med godt lys! :-) Du får gå med vannflaske og late som-drikke litt og late som-tisse litt innimellom da, vet du. :-)

Usj, cetrotide var VOND i dag.. magen min begynner å bli sliten av all stikkingen :(
Tenkte jeg var lur og stakk på den siden som er litt vanskeligere å stikke på, sånn at ovitrelle kan tas på den "gode" siden..

Lurt å ta Ovitrelle på den gode siden. Jeg har også en side med mye mer synlige blodårer, så må passe på at Ovitrelle kommer på riktig side. Magen min begynner også å bli ganske øm nå. Tiende dag med sprøyter idag. Håper så veldig på at det snart er slutt på stimuleringen. Har riktignok tenkt å ta klexane-sprøyter og starter med dem etter uttak, men de er ikke så ekle som Menopur fordi det er så lite i dem i forhold til 450 med Menopur.

Ferdig med uttak [emoji16] de fikk ut 15-16 egg, men noen av de var små og umodne. Blir spennende å vente på telefon fra riksen mellom kl. 9-12 i morgen [emoji85]

Gratulerer med flott uttak[emoji5]

Back
Topp