Febertermometer

Kommer til å ta rektalt når hun er liten! Får mest nøyaktig mål da. Jobber på sykehus og vi måler i øret,noe som alt for ofte fører til feilmåling. Blir stort sett målt til lavere enn reelt!

Rektalt når han er våken og så har vi sånn til tinningen når han sover. Den er veldig grei å ha på de to største hvertfall :)

Vi brukte rektaltermometer de første årene :)
Jeg kjøpte det da jeg var gravid med eldste i det minste. Skal ikke skryte på meg å ha brukt det, for ingen av ungene har vært syke. :rolleyes::D Har nå i alle fall termometeret liggende om tredjemann skulle få mer lyst til å teste om mammaen fungerer som sykepleier.

Jeg vil absolutt anbefale rektaltermometer til små barn. Har jobbet på barneavd på sykehus og der brukte vi kun rektaltermometer fordi det er ferre feilmålinger med det! Jeg har kjøpt termometer med bøyelig tupp som jeg bruker på barna. Dette får man kjøpt på de fleste apotek. Dersom man ønsker det så får man også kjøpt engangsbeskyttere til termometeret.

Vi har et slikt vi måler med i tinningen... Husker ikke hva det heter, men kjøpt på apoteket.

Vi brukte rektalt det første året, men kjøpte også sånn pannethermometer som vi ofte sjekket med først om vi mistenkte feber og om natten, så om den viste feber så brukte vi rektalt etterpå for å få mer nøyaktig måling.. Opplever at den i panna viser feil, ca 0,5-1 grad..

Vi brukte rektalt det første året, men kjøpte også sånn pannethermometer som vi ofte sjekket med først om vi mistenkte feber og om natten, så om den viste feber så brukte vi rektalt etterpå for å få mer nøyaktig måling.. Opplever at den i panna viser feil, ca 0,5-1 grad..
Har dere ikke mulighet for å endre på instillingene på den? Det går an på vår om det er for mye feil :) Har vell 0.2 i forskjell fra den til tinningen og det rektale.

Vi har jo et helt vanlig termometer fra før, sånn man kan både legge under tunga, under armen eller i stumpen om man vil det :-P Er det dette som kalles rektaltermometer? For isåfall kjøper jeg bare sånne engangs plastdingser til å ha over...

Back
Topp