Febernedsettende

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Når gir du?
Her har jeg gitt når tempen er rett under 39 og når den er høyere selvfølgelig. Under 38,5 har jeg ikke gitt...
Første gang han er syk med feber nå, vart et døgn.
 
Jeg gir etter å ha snakka med lege først. Feber er jo en bra ting, med feber jobber jo kroppen med å bekjempe sykdommen lettere. Klart, den skal jo ikke bli for høy. Siden jeg ikke er helsepersonell selv, så syns jeg det er godt å få råd om når man skal gi fra en lege. Så langt har vi kun gitt Paracet én gang, og det var ved smerter etter vaksine. Da sa helsesøster jeg skulle gi siden hun tydelig hadde vondt. Selv har jeg i løpet av siste 2 årene bare tatt Ibux 1 gang. Jeg er veldig restriktiv med å ta sånt.
 
Aldri gitt det til han. Kommer kun til å gi om allmenntilstanden er nedsatt. Feber er ikke farlig i seg selv, og det er viktig å ha feber så kroppen får gjort jobben sin
 
Gir når allmenntilstanden endrer seg. Slik som nå har hun influensa og er virkelig påvirket når hun har feber. Vil ikke leke, spise eller drikke. Dermed får hun paracet når hun får feber :)
 
Gir når hun er veldig plaget av det. Legen vår sa at de små kan ha høyere temperatur enn oss uten at man må gjøre noe med temperaturen. Litamor hadde nesten 40 i feber for et par uker siden, men da hadde hun det vondt og fikk derfor paracet
 
Jeg er nok ikke like streng, verken ovenfor meg selv eller baby. Han får når han tydelig er plaget igjen nå i kveld. Spiser ikke, drikker ikke, bare gråter og offer seg. Vet jo han tåler paracet, og at det ikke er farlig så lenge en ikke gir overdose :)
Utrolig vondt å se han så dårlig :(
 
Aldri gitt det til han. Kommer kun til å gi om allmenntilstanden er nedsatt. Feber er ikke farlig i seg selv, og det er viktig å ha feber så kroppen får gjort jobben sin
Her er allmenntilstanden svært nedsatt. Vet det ikke er farlig med feber så lenge den ikke blir for høy :)
 
Jeg gir etter å ha snakka med lege først. Feber er jo en bra ting, med feber jobber jo kroppen med å bekjempe sykdommen lettere. Klart, den skal jo ikke bli for høy. Siden jeg ikke er helsepersonell selv, så syns jeg det er godt å få råd om når man skal gi fra en lege. Så langt har vi kun gitt Paracet én gang, og det var ved smerter etter vaksine. Da sa helsesøster jeg skulle gi siden hun tydelig hadde vondt. Selv har jeg i løpet av siste 2 årene bare tatt Ibux 1 gang. Jeg er veldig restriktiv med å ta sånt.
Jeg slapp å gi etter vaksiner da. Men nå er allmenntilstanden så dårlig for han at han har det bedre om han får litt hjelp til lindring... Verken spiser eller drikker nå i kveld, bare gråter eller ligger slapp på fanget, ikke noe gøy. Håper å få i han litt når tabletten begynner å fungere :( jeg jobber med medisiner til vanlig, så jeg er kanskje litt mer avslappa :)
 
Jeg slapp å gi etter vaksiner da. Men nå er allmenntilstanden så dårlig for han at han har det bedre om han får litt hjelp til lindring... Verken spiser eller drikker nå i kveld, bare gråter eller ligger slapp på fanget, ikke noe gøy. Håper å få i han litt når tabletten begynner å fungere :( jeg jobber med medisiner til vanlig, så jeg er kanskje litt mer avslappa :)

Ja, når allmenntilstanden er så dårlig, så kan det være greit tenker jeg også. Her har vi aldri hatt det sånn. Høy feber i seg selv tenker jeg ikke er farlig til en viss grad. Men allmenntilstanden er jo viktigst å følge med på. Jeg mener jo at man ikke må senke feberen bare for å senke den, men gi Paracet når ungen er skikkelig plaga sånn som din er nå.
Men vi har også lege i familien, så er bare å ringe om vi er usikker.
God bedring til den lille!
 
Jeg ser jeg burde hatt det med i hovedinnlegget, allmenntilstand også :) men takk for innspill, da ser det ut som jeg tenker som andre, sånn ca :)
 
Jeg er nok ikke like streng, verken ovenfor meg selv eller baby. Han får når han tydelig er plaget igjen nå i kveld. Spiser ikke, drikker ikke, bare gråter og offer seg. Vet jo han tåler paracet, og at det ikke er farlig så lenge en ikke gir overdose :)
Utrolig vondt å se han så dårlig :(

Enig med deg! Jeg er ikke streng! Paracet er ikke farlig! Alle leger jeg har prata med sier at barn får for lite Paracet ved smerter og ubehag! Vi gir når han har vondt, trenger ikke feber for å få! Mann ser ann barnet sitt og gir når mann føler det er rett tenker jeg :) ungen kan ha 40 i feber men være ok i formen, men ha 37.7 og være helt ødelagt! Da gir jeg når han trenger pga ubehag! :)
 
Enig med deg! Jeg er ikke streng! Paracet er ikke farlig! Alle leger jeg har prata med sier at barn får for lite Paracet ved smerter og ubehag! Vi gir når han har vondt, trenger ikke feber for å få! Mann ser ann barnet sitt og gir når mann føler det er rett tenker jeg :) ungen kan ha 40 i feber men være ok i formen, men ha 37.7 og være helt ødelagt! Da gir jeg når han trenger pga ubehag! :)
Akkurat sånn det er her og ja :) Orker ikke la han ha vondt når vi faktisk kan lindre han veldigt godt ❤️
 
Jeg har nok lavere terskel for å gi enn mange andre. Paracet er det tryggeste preparatet vi har når det brukes riktig, så jeg ser ingen grunn til å holde igjen på det når frøkna ikke er i form. Hun får konsekvent paracet ved temp over 39.5 for å forebygge feberkramper, men jeg gir like gjerne på 37,6 om hun er tydelig utilpass eller i dårlig allmenntilstand.
 
Jeg pleier ringe legevakten om hun har feber siden hun er så liten og de to andre barna var innlagt på sykehus da de var 8 mnd, så jeg liker være føre var :)

Ikke om hun så vidt har feber da, men hun har to ganger hatt feber nærmere 40.
 
Jeg pleier ringe legevakten om hun har feber siden hun er så liten og de to andre barna var innlagt på sykehus da de var 8 mnd, så jeg liker være føre var :)

Ikke om hun så vidt har feber da, men hun har to ganger hatt feber nærmere 40.
Åisann.. Jeg er nok langt fra der ja :p, han hadde feber i 4 dager før jeg gikk til legen. Hedigvis nesten frisk nå. Men 2 uker med sykdom...
 
Back
Topp