Febernedsettande

Har enda ikke fått for bare feber (snart 3 år), ikke vært behov. Er sjeldent syk da, og sjeldent redusert allmenntilstand. Stort sett sover han bare en litt lengre dupp og litt mer glad i å kose i fanget, blir ikke slapp eller sutrete eller plaget i noen særlig grad (de gangene han har hatt vondt har han fått smertestillende såklart). Også får vi fulgt med på natta siden vi samsover, så har ikke behov for å gi «i tilfelle» før natta heller.
 
Helt enig med deg. :) Har faktisk bare vært syk fire ganger (er 18 mnd), og skrev at jeg har hatt kontakt med fastlegen mest for å nevne at det jeg gjorde ved å gi ved kun ubehag, og ikke nødvendigvis ved feber er også helt ok, i alle fall for min lege:) Var kanskje skrevet litt dumt, beklager det;)

Det er faktisk helt forsvarlig at foreldre selv vurderer at de ikke trenger å gi ved feber, så du hadde ikke trengt å "forsvare deg" med at du hadde vært i kontakt med legen altså. Dette er innafor hva foreldre normalt klarer fint selv etterhvert.Mer usikkerhet, og ofte mer bruk av febernedsettende, på første barn hos uerfarne foreldre enn etterhvert som foreldre får erfaring. Ser i ale fall selv at jeg er mye tryggere på vurdere dette med tredje barn enn jeg var med første.
 
Har enda ikke fått for bare feber (snart 3 år), ikke vært behov. Er sjeldent syk da, og sjeldent redusert allmenntilstand. Stort sett sover han bare en litt lengre dupp og litt mer glad i å kose i fanget, blir ikke slapp eller sutrete eller plaget i noen særlig grad (de gangene han har hatt vondt har han fått smertestillende såklart). Også får vi fulgt med på natta siden vi samsover, så har ikke behov for å gi «i tilfelle» før natta heller.

Det er ikke "i tilfelle" jeg heller gir ved leggetid, vi sover sammen med barn med høy feber uansett alder (Ja, mannen har lagt seg inne på rommet til skolebarna når de har hatt feber ved leggetid og sjekket dem flere ganger i løpet av natta når de har hatt høy feber) men fordi en liten, plaget kropp med høy/stigende feber mest av alt trenger en god natts søvn og hvile for å bli frisk og for mine fungerer det da bedre med febernedsettende som gir dem den hvilen.
 
Det er ikke "i tilfelle" jeg heller gir ved leggetid, vi sover sammen med barn med høy feber uansett alder (Ja, mannen har lagt seg inne på rommet til skolebarna når de har hatt feber ved leggetid og sjekket dem flere ganger i løpet av natta når de har hatt høy feber) men fordi en liten, plaget kropp med høy/stigende feber mest av alt trenger en god natts søvn og hvile for å bli frisk og for mine fungerer det da bedre med febernedsettende som gir dem den hvilen.

Mens min ikke trenger det for å sove godt, ellers hadde han jo selvsagt fått! Men mange i nettverket mitt som gir ved gitt temperatur ved legging «i tilfelle», vi har ikke trengt :)
 
Mens min ikke trenger det for å sove godt, ellers hadde han jo selvsagt fått! Men mange i nettverket mitt som gir ved gitt temperatur ved legging «i tilfelle», vi har ikke trengt :)
Barn er forskjellige ja. Mine sover urolig ved høy feber og kroppen får lite hvile.
 
Aldri gitt for feber. Feberen er jo med på å drepe virus/bakterier så den vil vi ha har enda ikke opplevd at feberen er så høy at det er "skummelt" meste er vell rett over 40. Har gitt paracet pga smerte da ingenting annet hjalp. Da hadde han ikke feber.
 
Back
Topp