Feberkramper

Daizy

Forumet er livet
Noen av dere som har opplevd at barna har fått feberkramper flere ganger?
Føler jeg sitter som på nåler nå og klarer ikke å slappe ordentlig av.
Jeg måtte ringe ambulanse og ble kjørt på sykehuset i all hast på søndag da jeg fant tassen i feberkramper i senga si på søndag ettermiddag.Uten tvil det jævligste jeg har opplevd,jeg fikk ikke kontakt med han,øynene hans var nesten vrengt,blå på leppene og det skummet av munnene hans.Heldigvis fikk jeg hjelp fort på 113 og ambulansen kom etter 3-4 minutter,men da var han bevisstløs.
Han kom til bevissthet igjen etter at vi hadde kommet inn på barneakutten på Ahus og da gikk det gradvis bedre,så vi fikk reise hjem igjen utpå kvelden.

Men vi sliter sånn med å få ned feberen hans,har vært på sykehuset igjen idag,men får den vanlige beskjeden om å bare bruke paracet og ibux.Jeg har ikke sovet på 2 netter,blir helt ødelagt jeg[&:]
Nå ligger han og sover,prøvde å legge han på sofaen jeg men han ville absolutt ligge i senga si,stakkars,han er jo helt utslitt ennå.Med feber opp i 40 er det vel ikke så rart.Nå har han sovet i 2,5 timer og er febervarm...
Men legen på sykehuset idag skremte meg og sa at 1 av 3 barn får det igjen,enten nå eller ved senere feber.Fikk høre på søndag at det er sjelden...

Så da lurer jeg på om det er noen som har opplevd at barnet har fått feberkramper 2 eller flere ganger?

Er det ikke slik vist barnet først har hatt deten gang, så er det større fare for å få igjen [8|]

Vet ingenting lenger jeg nå,fikk høre på søndag at det var veldig sjelden å få det igjen,mens en annen lege på Ahus sa idag at 30% får det igjen.
Kan ikke legene bestemme seg om èn ting og holde seg ved det da?[8D]Mammahjertet mitt tåler ikke sånt...

ORIGINAL: Daizy

Vet ingenting lenger jeg nå,fikk høre på søndag at det var veldig sjelden å få det igjen,mens en annen lege på Ahus sa idag at 30% får det igjen.
Kan ikke legene bestemme seg om èn ting og holde seg ved det da?[8D]Mammahjertet mitt tåler ikke sånt...

Her står det også 30%
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321323

ORIGINAL: Godhjerta.

Uff stakkars dere.
Min sønn hadde høy feber for et par uker siden, og var veldig syk. Så jeg forstår at du er sliten nå.
Men han slapp heldigvis feberkramper da.
Hvordan går det nå??

Selv hadde jeg feberkramper da jeg var liten også, og ble også sendt til ahus. Symptomene var akkurat slik du beskrev det (iflg min mor da).
Jeg fikk det 2 ganger også, men husker ikke om det var på samme sykdom, eller ved en senere anledning. 

Takk,det går bedre nå,nå er han i det minste våken og vil sitte på gulvet og se på barne-tv[:)],tok akkurat tempen og den lå på 38.3 så vi blir ikke kvitt feberen[&o]Pappa`n hans hadde også feberkramper da han var 1 år,det er arvelig,visste ikke det vi.
Oj,du fikk det 2 ganger ja,ekstra skummelt da[&:]Uff,jeg kommer jo til å bli nervevrak hver gang han får feber igjen nå etter dette...

Er det flere som har opplevd det flere ganger,evt hvor lang tid i mellom?

huff ja feberkramper er ekkelt,
lille mannen min fikk det i sommer mens jeg var på jobb og han ble også kjørt i anbulanse til sykehus i all hast.
men rart dere kunne dra hjem igjen da vi måtte ligge over 1 natt vi da for observasjon noe de sa var standar rutine ved feberkramper..hmm.
de gav han paracette med jevne mellomrom og når vi ble skrevet ut så fikk vi med resept på sånn medesin man kan gi hvis de får kramper igjen som varer mere enn 3 min..
fikk du ikke det heller?

var også engstelig de første gangene han hadde feber etter den episoden i sommer, men det har gått helt fint heldigvis, men jeg har alltid paracette med meg til enhver tid hvis han plutselig skulle få feber...
terskelen for å gå paracette er også lavere for krampe barn enn andre barn frem til 3 års alder pga tilbakekommende kramper sa legen til oss...

Fetteren min hadde det som liten og det hendte flere ganger...
Går jo på det hvor fort feberen forhøyes...
Merker du feberen med en gang og får gitt febernedsettende så unngås det lettere...

Jeg hadde selv feberkramper som liten. Fikk det første gang da jeg var ca 1.5 år og hadde det flere ganger fram mot 5 årsalderen. Var på sykehuset til EKG (?), da jeg var 5 år. [:)]

Foreldrene mine har sagt at de så at jeg fikk et nytt anfall, når jeg bare stirret tomt framfor meg. Samt at jeg fikk anfall, når feberen var på vei ned....altså ikke på vei opp. Men slik jeg har skjønt det på vei ned mellom 39 og 38 grader....men det er jo sikkert ikke slik med alle barn.

Jeg hadde det som liten og flere ganger.  Mamma fikk beskjed om å ta meg med ut om det var kaldt, jo kaldere jo bedre,  eller spyle meg under kaldt vann.

ORIGINAL: Annask

huff ja feberkramper er ekkelt,
lille mannen min fikk det i sommer mens jeg var på jobb og han ble også kjørt i anbulanse til sykehus i all hast.
men rart dere kunne dra hjem igjen da vi måtte ligge over 1 natt vi da for observasjon noe de sa var standar rutine ved feberkramper..hmm.
de gav han paracette med jevne mellomrom og når vi ble skrevet ut så fikk vi med resept på sånn medesin man kan gi hvis de får kramper igjen som varer mere enn 3 min..
fikk du ikke det heller?

var også engstelig de første gangene han hadde feber etter den episoden i sommer, men det har gått helt fint heldigvis, men jeg har alltid paracette med meg til enhver tid hvis han plutselig skulle få feber...
terskelen for å gå paracette er også lavere for krampe barn enn andre barn frem til 3 års alder pga tilbakekommende kramper sa legen til oss...

Joda,vi fikk reise hjem o 20-tiden på kvelden fordi han kviknet til og ble bedre...Fikk med Stesolid da ifall han skulle få kramper igjen+resept si vi skal ha Stesolid i bhg og med oss når vi reiser bort.Er bare så engstelig for når det kan skje igjen...

Ja,vi fikk også vite at feberkramper kan komme både når feberen går opp og ned,syns det er like skummelt jeg da[&:]

jenta vår fikk dette da hun var 11 mnd....hun hadde 39 i feber da hun la seg, fikk febernedsettende, og fikk kramper om natten.

Jeg visste ikke hva det var, og ringte ambulansen...de ba meg gi paracet og kle av henne og ta henne ut. Ikke snakk om innleggelse. Var til legen på sjekk dagen etter bare...

Har lest om det i ettertid, at ca 30% får det igjen senere, og ja, det er arvelig...flere på mannen min sin side som hadde hatt dette da de var små! Vi gir alltid aracet ved feber, forebyggende....lange kramper kan gi hjerneskade...

kjenner meg gjen i følelsene dine...man blir litt nervevrak...men viktig at dere sover så nær hverandre at du kan våkne om han får kramper om natten! Skummet, mht at de kan svelge tungen! Hva med å ha sengen hans på deres rom? er jo ikke lurt å ha han i sengen deres, da blir han fort varmere enn han trenger!!

Back
Topp