Feberkramper...

Leonardo

Forelsket i forumet
Mandags kveld fikk sønnen vår på tre år (fire i januar) feberkramper :-( Det er det værste jeg har vært med på og jeg håper ingen andre opplever dette.. På morran var han i fin form og dro i barnehagen. Han hadde vært litt slapp utover dagen og bl.a sovet litt. Når jeg henta han så jeg han var sliten. Han sovna litt hjemme også og mot barnetv steg temperaturen til 39.9. Han ville sitte på fanget mitt så heldigvis hadde jeg han i armene mine da han plutselig ble helt stiv, begynte å riste og stirret tomt ut i lufta. Datteren min på 5 satt ved siden av oss og lurte på hvorfor broren var sånn.. Jeg måtte bare si til ho at jeg ikke visste, men at alt kom til å gå over. Svigerforeldra mine henta ho så ho fikk være der.. Vi tenkte feberkramper med en gang og mannen min ringte legevakten. Der ble han møtt med: "herregud, ringt ambulanse!" Tenk dere det æ!! Vi har aldri opplevd noe sånt før og vi ble jo ikke akkurat roligere av den beskjeden! Vi ringte ambulansen og de kom fort. Sønnen min ble sjekket der og alle prøver var bra, men de ville allikevel ta han med på legevakta. Alle prøver var bra der også så vi ble sendt hjem. Med en beskjed om å gi febernedsettende ganske tidlig neste gang.

Uff, ikke en koselig opplevelse det er :( Håper alt går bra med dere nå! Tips vi har lært i barnehagen er å kjøle ned kroppen med våte håndklær el. og gi paracet/febernedsettende. Skremmende opplevelse!

Ja, vi kjølte ned det vi kunne!! Var ikke noe moro :-( Men nå vet vi i alle fall hva det er om det kommer igjen ;-)

uff for en helt forferdelig opplevelse, håper det går bedre med gutten din nå:Heartred

Nå går det i 100!! :-D Det var bare den dagen/kvelden han var slapp.. Glad det er over ;-)

Datteren min får ofte feber kramper når paraceten begynner og virke. Det er fryktelig ubehagelig, og hun skriker alltid etterpå. Men jeg holder henne bare i fanget mitt til det går over :) Har fått beskjed om at varighet og gjentagelse er avgjørende for om lege burde kobles inn eller ikke :)

Mine får alltid det, ringer 113 med en gang :-)... Det er noe alle foreldre burde vite egentlig.
Feberkramper = 113!

Vi fikk beskjed som Eccentric skriver, bare og holde barnet og kjøle ned - det går over. Så lenge det ikke dreier seg om 5minutters risting da - da ville jeg nok ringt igjen.. Rart det der asså, fælt at noen barn må oppleve det :-(

Ene tvillinggutten min hadde feberkrampe for noen år siden. Da var han to år. Det var et veldig stygt anfall hvor han sluttet og puste, ble hvit og blå og vidåpne glassaktige øyne. Jeg trodde han døde. Har lest mye om feberkramper, men koblet ikke i hele tatt. Heldigvis var det en super dame jeg pratet med på amk (ringte 113) og hun sa ganske fort at det mest sannsynlig var feberkrampe. Ambulansen kom og de sjekket han godt, men vi slapp å bli med til sykehuset. Fikk det om vi ville. Har ikke hatt flere anfall siden, takk høyere makter

Skjønner godt du ble skremt. Det ser så ille ut

Ene tvillinggutten min hadde feberkrampe for noen år siden. Da var han to år. Det var et veldig stygt anfall hvor han sluttet og puste, ble hvit og blå og vidåpne glassaktige øyne. Jeg trodde han døde. Har lest mye om feberkramper, men koblet ikke i hele tatt. Heldigvis var det en super dame jeg pratet med på amk (ringte 113) og hun sa ganske fort at det mest sannsynlig var feberkrampe. Ambulansen kom og de sjekket han godt, men vi slapp å bli med til sykehuset. Fikk det om vi ville. Har ikke hatt flere anfall siden, takk høyere makter

Skjønner godt du ble skremt. Det ser så ille ut
Off, det ser veldig ille ut :-( Men bra det går over! Håper ikke vi får flere anfall vi heller :-)

Off det høres skremmende ut! Er glad det har gått bra med alle sine:)

Har ikke opplevd noe slikt her enda.. Og håper vi slipper *bank i bordet*

Back
Topp