Feberkramper

Klesklypa

Gift med forumet
Når er det "vanligst" at babyer får feberkramper??

Jenta mi har feber for første gang no, hadde 39.1, ho er 10 mnd gammel..

eg er ganske streng på å gi paracet og vil ikkje gi det unødvendig..
Men kor høg feber "Må" de ha før de får kramper??

Noken som veit?

Feberkramper har ikke nødvendigvis noe med temperaturen i seg selv å gjøre, men hvor fort temperaturen stiger[;)]

ORIGINAL: Fru Lotten

Feberkramper har ikke nødvendigvis noe med temperaturen i seg selv å gjøre, men hvor fort temperaturen stiger[;)]

ok[:)] takk
Ho hadde 38.7 når ho våkna i dag tidlig, og har hatt det i heile dag og no før ho la seg hadde ho 39.1..
Men barn kan vel ha over 40 før det gjør noke nevneverdig er det ikkje slik?

Vi hadde nettopp førstehjelps kurs på bhg, par uker siden.
Birger sa at hvis barna har feber skal de IKKE legges i barnehagen.. For hva skjer når vi pakker de inn i voksiposen de skal sove i? Jo temperaturen stiger og det blir feberkrampe..

Nå sitterte jeg akkurat hva han sa..

Han sa også: Vi er på mange turer ang feberkramper på små barn, årsaken er ofte at de har det ALT FOR VARMT på soverommet (de er overopphetet). Endten er det for varmt på rommet eller så har de for mye på seg når de sover..

Jeg personlig er kanskje ikke helt enig.

Jenta vår fikk feberkrampe da hun var 6mnd, det var pga av temeraturen steg noe voldsomt fort!
Tror ikke det har noe med alder å gjøre[:)]

ORIGINAL: jentami*

Vi hadde nettopp førstehjelps kurs på bhg, par uker siden.
Birger sa at hvis barna har feber skal de IKKE legges i barnehagen.. For hva skjer når vi pakker de inn i voksiposen de skal sove i? Jo temperaturen stiger og det blir feberkrampe..

Nå sitterte jeg akkurat hva han sa..

Han sa også: Vi er på mange turer ang feberkramper på små barn, årsaken er ofte at de har det ALT FOR VARMT på soverommet (de er overopphetet). Endten er det for varmt på rommet eller så har de for mye på seg når de sover..

Jeg personlig er kanskje ikke helt enig.

Jenta vår fikk feberkrampe da hun var 6mnd, det var pga av temeraturen steg noe voldsomt fort!
Tror ikke det har noe med alder å gjøre[:)]

hm.. så eg burde kanskje kle av ho litt da?? ho ligger i senga og sover no..

Back
Topp