Feberkramper hos barn.. Please svar!

Hyssamaia!

Gift med forumet
Hvis barn har hatt dette - uansett grad, er det farlig å ikke bli undersøkt av lege etterpå?
Andrea var ganske dårlig rett før jul, og fikk feberkramper. Noe jeg ikke visste det var før litt senere.. Jeg trodde feberkramper varte en liten stund, sånn at man rekker kle av barnet, få det ut, gi paracet ol. men disse krampene varte bare noen sekunder.. kunne vel ha telt til 5! Så hun har aldri blitt undersøkt eller noe.. hadde 41.5 i feber når dette skjedde.. Har så dårlig samvittighet nå, for jeg ante ikke at det kunne være feberkramper siden det varte så kort..[&o]

Trenger visst ikke legesjekk etterpå. Men legg ungen for åpent vindu når det skjer.

ORIGINAL: Tessa

Trenger visst ikke legesjekk etterpå. Men legg ungen for åpent vindu når det skjer.

Ok.. jeg snakket med en ambulansesjåfør jeg kjenner, og han sa at de alltid skal på legesjekk etterpå siden det er en påkjenning for kropp og hjerne..[&o] nå er det jo uansett så lenge siden det kjedde. men har bare så dårligsamvittighet.. men nå vet jeg hvertfall at feberkramper kan vare bare noen sekunder også..

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det nå, men om hun får det igjen ville jeg tatt henne med til legen! [:)][:)]

ORIGINAL: DivaAnnie

ORIGINAL: Hyssamaia!

Ok.. jeg snakket med en ambulansesjåfør jeg kjenner, og han sa at de alltid skal på legesjekk etterpå siden det er en påkjenning for kropp og hjerne..[&o] nå er det jo uansett så lenge siden det kjedde. men har bare så dårligsamvittighet.. men nå vet jeg hvertfall at feberkramper kan vare bare noen sekunder også..

Ved førstegangs feberkramper kjører ambulansen alltid barnet til sykehus for sjekk. Dette for å utelukke epilepsi eller noe annet. Ettersom krampene til Andrea varte så kort så vil jeg ikke tro at det var så stor bealstning for henne, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. Du kan jo høre med fastlegen om de kan skjekke henne nå i ettertid da [:)]

Siden de varte så kort så vil jeg tro det går helt greit.
Tenker at om hun hadde fått det mens hun sov og de varte så kort hadde du jo ikke merka det uansett [;)]

Her varte feberkrampene i 45 min og jeg ante ikke hva det var som skjedde.
Det var skummelt det!

Ved førstegangs feberkramper kjører ambulansen alltid barnet til sykehus for sjekk. Dette for å utelukke epilepsi eller noe annet. Ettersom krampene til Andrea varte så kort så vil jeg ikke tro at det var så stor bealstning for henne, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. Du kan jo høre med fastlegen om de kan skjekke henne nå i ettertid da [:)]

Jobber ikke du i ambulansen du å?[:D] kan jo nevne det for legen, selvom det sikkert er lite å få gjort nå når det er 3 mnd siden.. men kommer nok til å være var neste gang hun får så høy feber igjen..

ORIGINAL: Juliejr

Siden de varte så kort så vil jeg tro det går helt greit.
Tenker at om hun hadde fått det mens hun sov og de varte så kort hadde du jo ikke merka det uansett [;)]

Her varte feberkrampene i 45 min og jeg ante ikke hva det var som skjedde.
Det var skummelt det!

Må ha vært skummelt[&o] men det er det jeg forbinder feberkramper med.. at de varer mye lenger enn noen sekunder.. derfor skjønte jo ikke jeg at det var det, før jeg fikk summa meg litt og spurt andre..

Back
Topp