Feber .

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Jenta mi på 15 Mnd har feber siden søndagskveld. Feber har vart oppe mot 40,4. Har fått paracet supp hjelper på en del. Spiser veldigt lite og ingeting. Drikker mme, drikker Litt vann.
Men frågan min er hvor længe skall så små barn gå me feber før man kan upppsøka lege??

Last edited:
Jenta mi på 15 Mnd har feber siden søndagskveld. Feber har vart oppe mot 40,4. Har fått paracet dupp hjelper på en del. Spiser veldigt lite og ingeting. Drikker mme, drikker Litt vann.
Men frågan min er hvor længe skall så små barn gå me feber før man kan upppsøka lege??
Er det ikke tre dager de sier da?
Hvordan er det med feber nå?

3 dager, men ved nedsatt allmenntilstand skal lege oppsøkes tiliere. Små babyer/barn blir utroli fort dehydrert.
Min gutt ble lagt inn på sykehus med feber og få våte bleier. Vi var på legekontoret og fikk beskjed om å dra rett på sykehuset. Kunne ikke dra hjemom og hente klær eller noe, selv om vi bor 10 min fra sykehus. Men på sykehuset klarte vi å få i han væske sånn at bleiene ble våtere.

Hvis ho er veldi slapp og drikker/spiser lite så bør du kontakte legen med en gang de åpner i mårra. Eller legevakta i kveld. Følg med på bleiene. Og et tegn på at ho begynner å bli dehydrert er: Ingen tårer ved gråting, innsunken fontanell (det myke i hodet), tørre bleier og hvis du kliper lett i huden på brystkassa hennes og det står en fold opp etter du har sluppet, da er hun dehydrert.

Go bedring :)

Ville vel tatt en tur til legen. Ved så høy feber kan det feks være ørebetennelse, og det er ikke noe godt å gå med :)

Har hun hatt 4 barnesykdom? Der er det 3 dager med høy feber, også går feberen ned og man får utslett. Vi hadde nettopp en runde med 3 dager med mellom 39,5-40,5 i feber og ingen matlyst. På 3 dagen stagnerte feberen til 38 og da var hun helt fin igjen. Men igjen, så må man jo selvfølgelig ta i betraktning allmenntilstand og våte bleier.

Har hun hatt 4 barnesykdom? Der er det 3 dager med høy feber, også går feberen ned og man får utslett. Vi hadde nettopp en runde med 3 dager med mellom 39,5-40,5 i feber og ingen matlyst. På 3 dagen stagnerte feberen til 38 og da var hun helt fin igjen. Men igjen, så må man jo selvfølgelig ta i betraktning allmenntilstand og våte bleier.
Nei hon har ikkje haft det.

Hvis ho er veldi slapp og drikker/spiser lite så bør du kontakte legen med en gang de åpner i mårra. Eller legevakta i kveld. Følg med på bleiene. Og et tegn på at ho begynner å bli dehydrert er: Ingen tårer ved gråting, innsunken fontanell (det myke i hodet), tørre bleier og hvis du kliper lett i huden på brystkassa hennes og det står en fold opp etter du har sluppet, da er hun dehydrert.

Go bedring :)
Takk för gode tips :)

Jenta mi på 15 Mnd har feber siden søndagskveld. Feber har vart oppe mot 40,4. Har fått paracet supp hjelper på en del. Spiser veldigt lite og ingeting. Drikker mme, drikker Litt vann.

Hvor gammel er hun? En gyllend regel er vel 3 dager med god almentilstand, eler med en gang om barnet er veldig sykt.
Håper hun er bedre i dag.

Back
Topp