Feber...

galas

Betatt av forumet
Gav minsten paracet for 45 minuttet siden. Feberen har gått opp fra 39,2 til 39,3. Trenger paraceten lenger tid til å virke? Hvordan er den regelen ifht om paracet har virkning eller ikke??

Feberen er gått ned? Tror du ser virkning etter 30-40 min.

Regner med du ga stikkpille, ja? Denne skal ha maksimal virkning ila. en time.
Når målte du og ga paracet, og hvor lenge etterpå målte du igjen?

Hvordan går det nå? Hvis feber gå opp etter en time etter du gav paracet så ville jeg kontaktet legevakt.

Ville gitt det ein time før eg målte. Når Paracett har god virkning skal temperaturen gå ned ei heil grad.
Kan dosen vera litt lav ift vekt?
Om temperaturen fortsetter og stige over førti med paracett i rett dose ville eg ringt legevakten. Om den holder seg rundt 39,5 til tross for paracett ville eg sett an allmenntilstanden. Om barnet feks sover rolig ville eg ikkje dratt det ut av huset til legevakt pga feber under førti. Da hadde eg venta til i morgon og fått akutt time hos lege i stedet. Masse god bedring til lille og til mammahjertet:)

Alt bra med dere?

Vi hadde en runde for 2-3 uker siden. Var innlagt og greier. Poden hadde 39 i feber og fikk paracet. Etter 45 min var den 39,6. Da gav de han ibux. Og da gikk det nedover. De sa der at du kan gi ibux sammen med paracet for bedre virkning om en av delene ikke løser problemet.

Takk for svar og omtanke Feberen gikk ned til 38,8 etter 1,5 time så den trengte bare litt mer tid. Minsten har fortsatt over 39 i feber og nå er det fjerde dagen med feber mellom 39,5 og 40. Ringer legevakten i kveld dersom feberen fortsatt ligger rundt 39,5.

Takk for svar og omtanke Feberen gikk ned til 38,8 etter 1,5 time så den trengte bare litt mer tid. Minsten har fortsatt over 39 i feber og nå er det fjerde dagen med feber mellom 39,5 og 40. Ringer legevakten i kveld dersom feberen fortsatt ligger rundt 39,5.
Bra paracet hjelper ihvertfall!:) håper han snart blir frisk! God bedring❤️

Går mye feber om dagen :( min sønn hadde 39/40 i over en uke... Hadde en feberfri dag på dag 4, men så var det på Ann igjen...

Vil anbefale deg flytende ibux. Da kan man bytte på paracet og ibux for å få maksimal effekt. Eneste som hjelper her. Paracet er ikke så bra mot feber syntes jeg.

Back
Topp