Feber?

Bizarre

Glad i forumet
Noah har hatt litt feber de siste dagene (38,5) og sliter med å sove.
Han hviler lite om dagen og våkner og gråter mange ganger hver natt!
Jeg er usikker på om jeg skal gi paracet eller ikke...
Hva gjør dere?
Almenntilstaden er forsåvidt fin, han både drikker og spiser som han skal, men sliter med å få sove.

Kan også nevne at han er forkjølet og tett i nesa, og dette er verst om natta når han skal sove.
Sist gang han fikk tenner ble han også forkjøla, så jeg lurer på om det kan vere en sammenheng!
Men jeg er skeptisk til "medisiner" til barn, så jeg er så usikker på om han bør få paracet eller ikke, men vil jo ikke at han skal ligge å ha vondt hele natta heller og ikke få sove :/

Hvis han har hatt feber over flere dager ville jeg dratt til legen. Når det gjelder paracet gir jeg glatt en en før leggetid hvis snuppa har feber og plages med det. Søvn er viktig for de små for at de skal bli friske igjen.

Lykkeliky skrev:
Hvis han har hatt feber over flere dager ville jeg dratt til legen. Når det gjelder paracet gir jeg glatt en en før leggetid hvis snuppa har feber og plages med det. Søvn er viktig for de små for at de skal bli friske igjen.

Det er 3 dagen idag han har feber, og den har ikke vert så veldig høy.
Ligger på 38 - 38,5.
Han er forkjøla også, så jeg tror kanskje det er mer tett nese og muligens tenner på gang som forstyrrer søvnen enn feberen, men ga han litt flytende paracet nå før jeg la han.
Tenker det er bedre han får sovet godt så han fortere blir frisk og rask, og er det tenner på gang så hjelper jo paraceten også på tannverk.
Det er andre gang i hans liv jeg gir han paracet, så jeg misbruker det jo på ingen måte!
Er nok bare litt hysterisk på det å gi smertestillende til barn :P
Men er jo bedre det enn at han skal ligge våken hele natta og ha vondt...

Back
Topp