Feber

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene

Mini har feber på andre dagen og har kastet opp en gang. Høyeste temp har vært 40,2 og den blir ikke lavere enn 39.3 på febernedsettende. Er det for høyt? Har vært i kontakt med barnelege på sykehuset pga urinveisproblemer, men de skal ikke se på han igjen før i morgen, så lege er kontaktet selv om jeg spør her.

Hvordan reagerer feberen på deres små når de får febernedsettende? Og vet noen om det går virus med høy feber nå om dagen?

Takk for evt svar jeg måtte få :)

vet ikke hvor gammelt barnet er, men 39.3 er ikke særlig høyt for barn... Men om feber ikke går ned etter ett par behandlinger så kan det være noe baktrielt da...

Min hadde 39.5 i 5 døgn han, uten at de ville ta han inn.. gikk over av seg selv tilslutt da.. Han kasta opp i 2 døgn..

Han er snart 2. skal inn på barneavd i morgen formiddag for å levere ny urinprøve... Kan være noe der, men igår var det bare litt spor av ting, så de vil se igjen i morgen. Jeg bare lurte på hvor mye det helst skal ned på paracet :) takk :)

Du får se ann almenntilstanden om lege bør kontaktes igjen eller ikke.
Er han bare slapp og apatisk så kan det nok være lurt og ta en liten telefon for å forhøre seg.

Her har minien vår hatt 39.8 i feber i dag og er spinnvill, topp fornøyd og vi kan ikke en gang se på henne at hun har feber.. Så er veldig forskjellig på unger og sykdom.

Dere må uansett ha god bedring

~Lille bøllefrø~ skrev:
Du får se ann almenntilstanden om lege bør kontaktes igjen eller ikke.
Er han bare slapp og apatisk så kan det nok være lurt og ta en liten telefon for å forhøre seg.

Her har minien vår hatt 39.8 i feber i dag og er spinnvill, topp fornøyd og vi kan ikke en gang se på henne at hun har feber.. Så er veldig forskjellig på unger og sykdom.

Dere må uansett ha god bedring

Ja, det skulle jeg også skrive... Det med apati.. For vi fikk ikke kommer pga at han ikke var apatisk..    Var visst et kriterie med å ta inn barn med feber her nede...

Back
Topp