Feber ...

Bellie

Glad i forumet
Hvor lenge kan en bebi ha feber før man kontakter lege??
Huff, er så bekymra for lillesnupp - men tror liksom ikke det er noe å dra til legen for heller... Starta med 39 i feber for er døgn siden, med tett nese og hosting... Har hadd 40 iløpet av natta og hun gråter myyye :(

Har prøvd tømme nesa med nesesuger, men det er jo rene torturen! Og kommer nesten ikke noe ut heller...

Noen med tips?
Til hva som helst! Jeg vil bare at snuppa skal bli frisk, er så vondt å se henne slik:(

[:(][:(]Skjønner godt du er bekymret!!!   Håper noen har gode råd å komme med og at hun blir frisk og rask snart! God bedring!

Går inte febern ned med paracet heller??

føler du deg usikker så ring på legekontoret å spørr. husker ikke helt hva de sa til meg sist men mener å huske at man skal passe på at det er tissebleier, alemtilstannen bør være bra selv om de har feber så er det ingen fare.
er litt usikker men tror 3 dager

på hs fikk jeg beskjed om at det var greit å gi paracet hvis ungen har det vondt, gråter ( i forbindelse med feber)

men uansett, føler du deg usikker så ville jeg ringt å snakket med dem.

har du prøvd med saltvann i nesen? har ein tette gutt her o (feberen har gidd seg). å nese sugeren e ikke noe kjekk å bruke.. men har saltvannsdråper så jeg lurer i nesen hans. å det løsner en del. ikke at han liker det så godt heller[8|] men han blir mye bedre.

er du usikker hadde jeg ringt lege eller legevakt ang feber.

Feberen går ned litt med paracet, men kjapt opp ijen..
Har saltvannsdråper og det hjelper til en viss grad det også, men fortsatt ganske tett! Vanskelig å spise pupp etc!
Skal se an formen utover dagen, skal ikke mye til før jeg ringer lege nå altså!

Hvordan er det med å sove ute når formen er sånn?? Føler at frisk luft kanskje hjelper, men er så usukker ...

Eg tenker at er en usikker så ringer en helsestasjonen/legekontoret...

Eg bruker iallefall å spørre de som eg veit kan det når eg lurer på ting[:)]

Masse god bedring!![:D]

tror det er 3 døgn med feber før man bør til lege.. Og har du prøvd sånn egngangsdoser med saltvann? de er veldig effektive. er fra otribaby.. (selges på obs hvertfall)..

Uff, god bedring til Ella-snella fra lille Andrea! mange mange klemmer sendes. Bli frisk!

Har brukt saltvannsspray til Sandersen, funker bra det. Eller han blir så sint når han får det, så da kommer det ut masse snørr og tårer! [:D][8D] Elers bør du kontakte lege ved feber i tre dager ja. Så om hun ikke er bedre i morgen, bør du ringe. Men ring nå om du føler det er riktig! [:)] Grunnen til at de sier 3 dager, er vel at virus gjerne bruker vedvare så lenge. Og evt bakterier bruker så lang tid på å utvikle seg nok til å se om det trengs antibiotika.... Eller noe sånn.. [8D] Fikk det forklart ca slik av barnelegen en gang! [:)]

tutta elsket å få kald klut på hode når hun hadde feber sist uke!
Gi vann etter melk for å løse slimet og så kan du gi litt slimløsende som du får kjøpt på apoteket, husker ikke hva det heter men de vet der!
ellers er det viktig å gi veske ofte, så ofte som mulig, dette hjelper slik at slimet blir mindre seigt og ikke fester seg.
lurt å gi saltvann ei stund før nesesugeren for å løse opp.
vi har hatt det helt likt, hoster litt enda, men mye bedre nå [:D]
Lykke til og god bedring [:D]

Tusen takk for gode tips alle sammen!!:):)
Formen er stigende her, heldigvis! Håper vi får en bedre natt! Mannen har vært på apotektet og handtert inn det som trengs!!:):)

Back
Topp