Feber

~haremamma~

Elsker forumet
Over hvor lang tid kan barna ha høy feber før man kontakte lege?
Og hvor lenge vare paracet før virkningen er gått ut?

Er man beskymret så tar man kontakt med lege.
Paracet virker heller dårlig på Robin. En time etter han har fått paracetamol er feberen tilbake. Ibux virker mye bedre, da har han flere timer med lavere temp.

Bør vel ikke gå me høy feber i mange dager før man kontakter lege nei. Men det som er det viktigste er om feberen går ned av paracet..?? Hvis paracet har svært kortvarig effekt eller ikke virker i det hele tatt, ville jeg tatt en tlf til lege. da kan det være en noe mer hissig infeksjon. Veldig individuelt hvor lenge den virker, og det kommer også litt an på om det er stikkpille, tbl eller flytende. skal vel virke 6-8 timer.

høy feber (over 39) i over 3 dager bør man kontakte lege.

Hmm. Hannah er på dag 2 med 40,1 i feber. Får paracet, den går ned. Og hun er kvikk og leker. Men så etter noen timer er febern oppe i 40,1 igjen og blir da naturlig nok slapp, og sitter kun på fanget.. Tenkte jeg skulle ringe legen i morgen om febern er like høy.
1 uke siden sist hun hadde feber..

Jeg var på nippen til å kontakte legen mandagskveld. Kasper hadde da 40,4 i feber tre og en halv time etter han fikk en stikkpille. Han satt i stolen sin under en dyne rett før jeg målte da, så det var nok en av grunnene til at den var så høy. jeg gav han et stikkpille til, og fem minutter etter kastet han opp, feberen sank og han har vært frisk og fin siden[:D]
Hadde ikke feberen gått ned da, hadde jeg ring legevakten etter va 20 minutter.

Back
Topp