Feber

x1xsiljis

Glad i forumet
Hva er det som regnes for feber på de små?[8|]
I går hadde han 37,4 og i dag første gangen jeg målte var det 37,5 og nå når jeg målte igjen var det 37,6grader. vet dette ant. ikke er kjempe masse, men lurer siden han har ett stort jordbær hemangiom på overarmen som det har gått hull på, og den blødde litt i går og i natt.. så jeg blir bekymra på tanke på infeksjon og sånn da[&:]
den har jo ikke blødd noe i dag, og det er skorpe på den nå, men hønemor blir bekymra alikevell[:)]

Lett og bli hønemor når dei små blir varm..vår he hatt feber mange ganga no [:(]. Feber he dei over 37,5 grader. Fredrik he hatt alt i frå 38,4 til det høgste 39,4. Legen sei at en treng ikkje gi febernedsettande før 39 grader om allmenntilstanden er bra, han er våken og får i seg væske. Viktig at dei små får i seg væske ved feber [:)] Håpe det ikkje går noko meir oppover hos Alvin Renè [:)]

På barselgruppen i går fikk vi beskjed om at babyer under 3 måneder som har 38.5 grader eller mer har feber. Da skal man ringe legen eller legevakten. Man kan gi de stikkpille med paracet. Det står på pakken hvor mye de skal ha.

Har lest et sted at feber er når tempen er over 38.....

ring og hør vel. når snuppa mi var født så hadde hu litt høg crp og dei målte feberen på na. hu varierte litt på gradene. men når hu hadde 37.3 så godttok dei d. så kom an opp i 37,4 å då var dei ikkje så glad. dei va usikikre på ka dei sko gjørra, men dei ville se d an. men fulgte godt med henna. målte tempen ofta. heldigvis gjekk an ikkje mere opp[:)] men som sagt då va hu bare 1 dag og 2 gamale. nå e dei jo litt større, men fremdeles små. så vett ikkje ka så reines for feber.

masse lykke t videre.

Takk for svar snupper[:)]
men da kan jeg vel slappe av enn så lenge!
men skal de ha vann? nei? bare melk vel?[8|]

Berre melk [:)] å det er bare å slappe av.
Om du er redd for infeksjon ved såret kan du sjekke om det blir raudt, hovent og evt puss (vanlige bet. teikn som når du får ein infeksjon eller betennelse i et sår) [:)].
Om han får brått høg rask feberstigning med påverka allmenntilstand ville eg ha kontakta lege.
Vi har gitt febernedsettande allerede ved 38,4 vi sjølv om legen ikkje har vert enig. Veit at feber er gunstig for kroppen men er redd for feberkrampe kvar gang han blir glovarm og slapp [:-]

UFF!! feberkrampe! æææ[&:] det hadde ikke jeg tenkt på engang jeg.. burde kanskje sette meg litt inn i typiske barnesykdommer og hva man skal gjøre og sånn.. nå ligger han i vugga si, men sover bare hvis jeg vugger han hele tida. stopper jeg så begynner han og sutre stakkar[X(] tenk om han har vondt da[&o]

Back
Topp