feber

sjukesøster

Forumet er livet
No he Fredrik Andrè feber igjen 39,4 og he kasta opp. Fått time med legen imorgo. Han he skrike og hatt kolikksmerte i heile dag, sove 45 min før kl 22, og deretter sov han frå 22 til 00.30. Kjenne ej e veldi sliten av lege og sjukehusbesøk no, og inegn klare å finne ut kva som feila han. No berre klynka han av magesmertene, he ikkje krefte til meir ette en dag med skriking.

Uff!! Stakkar dere!! Håper dere finner ut av det! Sender gode tanker din vei!! PS har dere ikke noen som kan komme og avlaste dere litt så dere kan få litt søvn og samle litt krefter??

He hatt mor mi her i dag i 1t som byssa, å so kom her besøk i 2t som fekk bysse heile tida. Utenom det he ej og Darius bytta på. I natt kjem ej nok til å vær våken og passe på han siden feberen va såshøg, får ikkje sove når han e sjuk. 4gangen han he feber no, men dei andre gangane he han berre hatt 38,8, no 39,4. Trudde virkelig han va fin og at vi va ferdig med feber når vi for heim i frå barneavdelinga etter å ha vert innlagt i 3daga. Syns så synd på gutten våra [:(]

Stakkars liten! Vet de hva som gjør det? At han er syk hele tiden? Han er jo bare lille karen stakkar!!

Nei dei veit ikkje karfor han får feber kvar 14 dag og auka crp. Første gangen i dag han he spydd i tillegg å komt så høgt i feber.
Sist gang han hadde feber fekk han to posetive urindyrkninga, hadde leukocyttar og blod i urinen. Men på sjukehuset vart nyrene og urinveiane sjekka med ultralyd nøyaktig, og det vart ikkje funne noko gale.
Syns det e pyton at han driv å blir sjuk så ofte uten å vite årsaken [:(]
Han he i tillegg skrike i heile dag minus 45 min pga sterke luftsmerte. Han he kolikk. Tenkte først at det kanskje var derfor han hadde fått så høg feber etter en så slitsom dag. Skal til legen imorgo og sjekke crp slik ein får sjekka at det ikkje er noko infeksjon han har.

Uff.. Høres ikke bra ut. Lykke til hos legen i morgen da!!! PS går han fortsatt på mycostatinen?? Jeg har ikke gitt det til min i dag... følte det var litt skummelt å gi det så mye til han...

ja han går forts. på det, e på 22dagen med behandling no. Fekk beskjed om å gi det i 4veke. Ej he det forts. så ej smitta han om han ikkje får det [:-]. E du kvitt det hos dej?
smørte med daktacort i går og den hjelpte masse bedre enn canesten. Men etter han he hatt to skrikedøgn så tørte eg ikkje meir i tilfelle kortisonen i kremmen gav den effekten på han.

Å uff, stakkar lille [:(] Håper legen finner ut av det i morgen, det er så vondt når de har det slik, man føler seg så maktesløs... Gruer meg som en hund til Milan blir syk første gang, de er jo så bittesmå...

ORIGINAL: sjukesøster

ja han går forts. på det, e på 22dagen med behandling no. Fekk beskjed om å gi det i 4veke. Ej he det forts. så ej smitta han om han ikkje får det [:-]. E du kvitt det hos dej?
smørte med daktacort i går og den hjelpte masse bedre enn canesten. Men etter han he hatt to skrikedøgn så tørte eg ikkje meir i tilfelle kortisonen i kremmen gav den effekten på han.

Ja tror jeg er kvitt det igrunnen... for det verken stikker eller brenner hos meg lenger.. nå bare klør det fryktelig fordi jeg har gått på kremen altfor lenge.. er jo hydrokortison.. så er vel ikke helt sunt å gå for lenge på den.. Føler meg skikkelig tørr og irritert på nipplene.. Lurte jo og på om han reagerte på kremen, ikke bare mycostatinen.men siden legen sa at din skulle gå i 4 uker på mixturen, så tror jeg a jeg skal gi min og.. han har jo det belegget på leppene fortsatt...Får sjekke med legen til uken igjen...

Huff så kjedelig at han blir syk hele tiden, håper de finner ut av det snart [:)]. Men for all del gi han paracet (visst dere ikke allerede gjør det [:)]) da blir hvertfall feberen borte og han får søvn siden at det er søvndyssende og på den måten får jo dere også sjansen til å slappe av [:)].
Uansett, masse god bedring [:)]

Ja han fikk det i går og sov godt i heile natt, i dag he han sove godt heile dagen.
Når han skreik heile dagen i går med bare 45min søvn vurderte eg å gi paracet for kolikk smertene, han hylte og klynka om en anna, men veit ikkje om det har effekt på luftsmerter?

Min erfaring er at det hjelper mot det meste [:)]. Her har småen vel og merke bare vært syk en gang og da var det feber og forkjølelse + hoste og da ga jeg han det [:)]. Han virket mye bedre. Har også en jente på 3 år som er typisk feber barn og det er mangt hva paracet hjelper mot. Om han har vondt pga magesmerter ville jeg absolutt prøvd å gi han det. Dere merker jo det om det ikke hjelper men tror det vil roe han litt i allefall [:)]

Da skal ej prøve det neste gang, for i går var heilt forferdelig for han. Heilt utslitt så når han ikkje klarte å skrike meir gikk det over i klynking..vondt å høre på [:(]

vet du sjukesøster ? jeg hadde ringt legevaktå å krevd å få kommet inn slik at de kunne undersøkt han en gang til :). Ikke gi deg, han er såå liten å da skal de egentligt ikke være sjuke :)

Back
Topp