feber

Camah

Forelsket i forumet
hvor mye i feber kan de små ha?
Sander har så sjeldent feber at jeg ikke har fått så stor erfaring med det...
han har nå 38.8 og han har blitt utrolig merkbart dårligere. for 3 kvarter siden hadde han 38.4. han  er 2år og snart 5 mnd.

og han spiser ikke noe særlig heller. det er jeg heller ikke vandt til....
han er ikke forkjølet og ikke noe sånn at jeg kan se årsaken til feberen. hva er det da?

Når temp er høyere enn 38,5 kan du godt gi han en paracet beregnet på småbarn. Men de tåler feber mye bedre enn voksne, men pass på så han ikke får feberkramper o.l... Og ikke ha på han for mye klær når han har feber.

Og prøv å få i han drikke. Saft bedre enn ingenting, selv om vann er best.. Har en liten en selv på 2 år som er syk med feber for tia.. Men han har hatt omgangsyken han da..

De kan ha over 40, men da bør man ringe legen kanskje. Jeg gir febernedsettende hvis det går over 39...

da får jeg bare holde øye med det.
jeg trodde feberkrampe var mer vanlig på spedbarn og småbarn.

ORIGINAL: Camah

da får jeg bare holde øye med det.
jeg trodde feberkrampe var mer vanlig på spedbarn og småbarn.

Barn mellom 1/2 og 5 år er spesielt utsatt for å få feberkramper hvis feberen blir høy.

akkurat ja...
jeg la han i vår seng så er det lettere å holde øye med han i natt.
stakkar lille venn. han hadde hvert å funnet seg en sutt, begge bamsene han skal ha og dyna. så hadde han lagt seg på sofaen rett før vi skulle legge han.... huff....

Huff stakkar lilten.. De er nå så søte å da... Håper han kommer seg fort da. God bedring. [:)]

takk for det. håper jeg også. Er det ikke av og til det er en sånn 24 timers greie?

Jo det er vel det ja tror jeg.. Har to tantebarn som stadig vekk har feber et par dager for så å bli bra igjen uten noe mer, så her er vi vant med sånt.. hehe[;)] Men det blir jo noe annet når det er ens eget barn som er sykt da.

ja og ihvertfall når jeg ikke er vant til at han har feber. da blir jeg liksom så rådvill....

Back
Topp