feber/ute - spm

Chevy

Forelsket i forumet
Har ei på 7 mnd som har litt feber, greit nok. Men har også en 2.5 år som skulle ha vært i barnehagen. Spørsmålet er, kan jeg ta me litja med feber for å levere? De skal jo ikke ute med feber......

Jeg hadde gjort det. Feber er ikke farlig,  men noen av infeksjonene som gir feber kan være det. Er jo ikke snakk om å være lenge ute for å leke osv men å levere storebror/søster i bhg. Finnes grenser for hvor hønemor man skal være og da.

Om det bare er for å levere gutten i barnehagen, hadde jeg ikke nølt. Kan jo ikke holde begge ungene hjemme bare fordi den ene er syk vel[8|]

[:)]Det er forskjell på å la barn leke/herje ute med feber og å levere en unge i barnehagen. Hadde ikke hatt noe problem med å ta med minsten på å levere nei.

Min har sovet ute med feber også han. Er jo litt forskjell også, er det 38 eller 40 i feber liksom...
Hadde ikke nølt med å ta henne med jeg i hvertfall:)

Jeg spurte på legekontoret ang det med å la barna sove ute med feber, jenta mi har hatt 38-39 i feber hele uka og sover så dårlig inne på dagtid. Lot henne sove inne i begynnelsen av uka, men tok henne til legen på onsdag. Fikk da til svar at det er ikke den friske luften i seg selv som er farlig, men heller det at de ved lek/herjing ute kan bli varme og svette og så begynne og fryse osv. Men hvis hun var ordentlig påkledt og lå godt og lunt i vogna og hadde jevnlig tilsyn, så var det ikke noe i veien for at hun kunne sove ute hvis hun var vant til det. Så å bli med ut en tur for å levere i b.hagen går sikkert fint, hvis hun ikke er så dårlig at hun rett og slett er sengeliggende. Vil jeg tro, da.

Jeg har nettopp levert jenta mi selv med baby som har litt feber... Hadde ikke gjort det hadde han hatt høy feber og vært dårlig! [:)]

Back
Topp