Feber-termometer *inspirert*

Durken

Forumet er livet
Vårt øretermometer samsvarer overhode ikke med måling i stumpen.
Heller ikke måling under arm + 0,5 grad er i nærheten av hva en rompemåling viser.

Spørsmålet er da: Hvordan øretermometer har du som faktisk viser riktig?

Mamma har en dei kjøpte på apoteket. Sjekka småen en dag han var syk. den viste 37,7. Sjekka i rumpa hjemme, den viste 38,7[8D]

Bruker bare hånden jeg. Eller fingen: slikke på den, ta på pannen: sier det "tsjjjjjj" så er det feber....

Neida- men måler sjelden. Min temperatur er 35,3 i øret og 36,2 i stumpen (som de på sykehuset plent må måle i- til og med flere ganger*dåne* de burde jo vite at noen har lav normaltemperatur....hmrf)

Har et øretermometer av merket Beurer,tror det er bl.a Ellos som har det,men stoler ikke helt 100% på det.Syns det er best å måle i stumpen,enn så lenge iallefall,spesielt hvis jeg merker at han er veldig varm.

ORIGINAL: Toadette_

viser 100% riktig, det har jeg testet ut flere ganger
ELSKER denne! men dyr [:o]

Har samme, men den var da alldeles ikke dyr...[8D]

Bruk Collect@Store istedefor å bare handle i butikk..sparer 2-300 på det altså[8D]

ønsker å legge denne artikkelen til debatten:

Det innebærer at 37 grader målt under armen med et elektronisk termometer kan tilsvare alt fra 37,2 til 38,9 i baken.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=15863:febermaling-under-armen&catid=142:christian-anker&Itemid=97

ORIGINAL: Toadette_

viser 100% riktig, det har jeg testet ut flere ganger
ELSKER denne! men dyr [:o]

vi har samme, men den viser ikke riktig her.....
Har vært opp til en grad feil i forhold til målt i endetarmen[&:]
Bruker den kun til nøden når ungene sover og jeg ikke vil vekke de for å måle

Tydeligvis ikke så lett dette.... [8|]

Back
Topp