Feber som ikke vil ned

Lizz29

Forelsket i forumet
Mitt lille gull sliter med feber i dag og jeg får den ikke under 38,5 selv med febernedsettende. Han virker veldig utilpass og få ikke sove noe særlig. Han roper på meg hver 15 minutt.

Noen som har noen andre tips for å få ned temperaturen utten om de vanlige å ta av pysj osv.

Hadde lufta litt på rommet hans, lufta dyna med jevne mellomrom (hvis ikke bytta den ut med en lettere) og gitt rikelig med drikke.Ellers hadde jeg kanskje vurdert en tur på legevakta....de får jo gjerne litt hissig feber hvis de har infeksjoner o.l..... god bedring! [:)]

Ha det litt kjølig på rommet, ingen pysj, sov med et laken ikke dyne, og såklart paracet om den er over 39.
Minsten her har hatt 40+ i flere dager nå. Blir legen i morgen...

husk at feberen ikke er sykdommen, men at den dreper bakteriene i kroppen, så det er bare dumt å gi febernedesettende påtemperatur under 39. da blir han fortere frisk, god bedring [:D] husk masse drikke da og se an almenntilstand

huff...vil bare ønske dere god bedring..

vi er i samme båt her...

lillemann på 9mnder har feber tett oppmot 40..

og norovirus hos begge gutta mine..

Takker for tips.

Nattan var ikke noe særlig. Måtte gi ny febernedsettende kl 04.00. Da hadde han over 40 og var veldig lei seg og trøtt stakkar.
Heldigvis er han bedre i dag og har foreløpig ikke hatt feber. Så jeg krysser fingrene for at han er på bedringens vei.

God bedring til alle dere som også hadde syke barn. Stakkars små.

Norovirus? Hva er det?

Back
Topp