Feber og varmt ute

jas

Forumet er livet
Hvorfor skal de være inne når de har feber?
Skjønner det godt når det er kaldt og kjølig ute..

Men, hvordan er det når det er så varmt og godt ute?
Det er jo det samme om man er ute eller inne om dagen..
Men, skjønner jo at sola ikke er bra da!

Hva gjør dere når barna deres har feber nå på sommeren?

Når man har feber har man d best når d er kjølig...

ORIGINAL: *nusse76*

ja, det skjønner jo jeg også..-men det er jo ikke kjølig verken inne eller ute..
Det er det jeg mener, det er vel ikke noe bedre å være inne enn ute..Det er sånn ca 27 varmegrader i stua våres...

ORIGINAL: jas

ORIGINAL: *nusse76*

ja, det skjønner jo jeg også..-men det er jo ikke kjølig verken inne eller ute..
Det er det jeg mener, det er vel ikke noe bedre å være inne enn ute..Det er sånn ca 27 varmegrader i stua våres...

sånn å forstå..hang ikke helt med jeg[:)] Da er d ikke så lett å bli avkjølt nei

Snuppa hadde feber i går....39,5[&:]

Vi var ute i vogn i skyggen og spiste vannmelon[8D]....ellers så lå hun inne på sofan.

Finnes det en deilig plass i skyggen der det kanskje blåser litt så er jo det godt når man har feber da[;)]

Hadde han vært en rolig unge som ligger stortsett hele tiden når han har feber, så hadde det vært enkelt å være inne på sofaen..
Men, han vil jo leke, og da helst ute..
Vi holder oss mest i skyggen da [:)]

kjenner jeg bare er så redd for å utsette han for noe som gjør han dårligere..
Men, frisk luft er vel egentlig bare bra eller??

Tror det er best og være inne der det er litt kaldere visst en har feber. men det spørs jo hvor høy den er det da.

De får avgjøre selv her
Selv lå jeg med feber i den varmen igår, det var ikke noe særlig i denne varmen skal jeg si dere

ORIGINAL: Junemamma

Tror det er best og være inne der det er litt kaldere visst en har feber. men det spørs jo hvor høy den er det da.

Men, når det er kaldere ute i skyggen enn det er her inne..

Formen hans er jo grei nok, litt mer klengete og survete, men ikke noe særlig mer slapp enn vanlig..
Er stortsett på kvelden/natta feberen plager han skikkelig..-og da ligger den jo ofte mellom 39,5 og 40,6..

Hittill i dag har den ligget på 38,7..

Det er viktig at barnet ikke fryser, men heller ikke er for varm.
Og at barnet slapper av, ikke renner rundt og bader, selv om han får litt energi og er varm.

ORIGINAL: solsikke76=0)

Ett avkjølende bad kald klut og vifte er deilig når en har feber.

Hele poenget med å holde barna inne ved feber er å unngå for store temperatursvingninger.
En ska samtidig passe på at de ikke er for varme pga fare for feberkrampe etc, og de skal ikke fryse.

Nå er jo helst problemet i denne varmen at det er for vamrt.
Har selv hatt febersyk unge. Inne har det vart 28 grader, ute 26 grader i skyggen. Så vi har lekt i skyggen ute. 
Hun har lett for ørebetennelse, så jeg har hatt på henne et skaut for å beskytte ørene.
Men jeg har unngått trekk. Og jeg ville heller ikke hatt en febersyk unge i viftetrekk.

Vi har selvsagt luftet, men prøvd å ikke sitte midt i trekken!

Back
Topp