Feber og utslett....

Luckie

Elsker forumet
Minsten på 14 mnd har hatt feber i 2-3 dager nå....
Målte den til 37.4 nå som jeg ikke regner som feber...

MEN idag har han fått utslett....egentlig på hele seg...mer og mer i løpet av dagen....litt sånn blemmete....han er også sår i rompa og har disse samme blemmene der....men det kan jo være pga han er sår..
Han har på lår, rygg og mage...og noe i ansiktet...

Vannkopper er det ikke.

Noen med peil?

Hvilken farge er det? rødt? små flekker?

ORIGINAL: CogJ

Amalie hadde og feber i 4 dager så fikk hun utslett på hele kroppen.. Så ut som små nupper.. Mest på rygg og mage men og noe i ansiktet.. Det forsvant dagen etterpå..

det kan evt være den 4 barnesykdom..

Amalie hadde feber for lenge og for høy til at det kunne være det så var nok feberutslett[:)]

Ok. På det meste har han hatt 38 idag....så den har ikke vært høy her akkurat.
Merkelig med det utslettte for han er litt plaget med eksem så trodde det var sånne tørre flekker først men det er det ikke...[:-]

ORIGINAL: linda_1986

Hvilken farge er det? rødt? små flekker?

Ja, det er rødt. Også er det litt mer nuppete noen steder enn andre....akkurat som blemmer bare at det ikke er blemmer liksom [:-]
Han har en del på beina også...men det er bare prikkete....ikke nuppete....så varierer litt..

Ok, jeg vet dessverre ikke hva det kan være. Men siden det var rødt, og ikke blå/rødt + MASSE feber er det ikke hjernehinnebetennelse[;)]

var nettopp på førstehjelpskurs der dette ble tatt opp, så det popper opp i hodet mitt bestandig[:)]

ORIGINAL: Refleksheks

I barnehagen til datteren min går det nå hånd fot og munnsyke.
Det gir feber, blemmer - især i bleieområdet og i munnen. Eksemlignende utslett i hender og under føtter..
Kan det være det?

Nei, han har ingenting inni hender eller under føtter....men en god del i bleieområdet....men ingen inni munnen som jeg kan se...

ORIGINAL: linda_1986

Ok, jeg vet dessverre ikke hva det kan være. Men siden det var rødt, og ikke blå/rødt + MASSE feber er det ikke hjernehinnebetennelse[;)]

var nettopp på førstehjelpskurs der dette ble tatt opp, så det popper opp i hodet mitt bestandig[:)]

Første jeg tenker også men siden febern ikke er der så er det ikke det....dessuten ser ikke utslettet slik ut heller....heldigvis! [:)]

Back
Topp