feber og tørr bleie hos snuppa..

Alveola*

Forumet er livet
Snuppa har 39,8 i feber.. Ringer jeg legevakta da, eller ser det an?? har gitt henne paracet..

[:(][:(][:(]

[hr]OPPDATERT:
Emma har nesten ikke tisset i hele dag.. hun har sovet godt i natt, nesten 12 timer!! Men når hun våknet var bleia tørr.. Men hun er veldig løs i magen.. Hun spiste jo nesten ingenting i går, så det er sikkert ikke mye som skal ut!! Men hun fikk jo masse vann??!!?

Nå vurderer jeg å ringe asså..

Jeg har en regel for meg selv da. at jeg ringer ved 40 i feber på så små barn.

Er bedre å ringe en gang for mye enn for lite.

Legevakta er jo dær for oss mennesker[:)]

Ring å hør med dem:)

ORIGINAL: Bdancer

de får fort høy feber. om det kun er feberen i seg selv og den går litt ned med paracett ville jeg ventet med å kontakte lege hvis allmenntilstanden er bra. du får bra kontakt med henne?

ja, hun er bra våken og opplagt!! Men ligger for det meste på fanget å hikster..[:(]

ORIGINAL: mammamiia

de får fort høy feber. om det kun er feberen i seg selv og den går litt ned med paracett ville jeg ventet med å kontakte lege hvis allmenntilstanden er bra. du får bra kontakt med henne?

ja, hun er bra våken og opplagt!! Men ligger for det meste på fanget å hikster..[:(]

Kanskje tenner som kommer opp?

ORIGINAL: Veraa81

tror ikke det.. hun har fått to tenner allerede, og det er ingen klumper der..ikke merket jeg noe feber/sutring når de første kom heller[8|] Men det kan jo sikkert gjøre vondt neste gang allikevel..

ORIGINAL: Veraa81

tror ikke det.. hun har fått to tenner allerede, og det er ingen klumper der..

Mi pia er 15 månder og ho fikk 40 i feber på Tirsdagen. Vi ringte legen og han ville se på henne.

Er ikke godt å være bekymret for di små[:(]

Takk, jenter!! Har gitt henne paracet, og det virker som feberen er på tur ned! Ser det an, hvis den blir høyere enn den var ringer jeg legevakta å hører hva jeg skal gjøre!! Er utrolig fælt å se på de små når de ikke har det godt da[&o]

Takk, jenter!! Har gitt henne paracet, og det virker som feberen er på tur ned! Ser det an, hvis den blir høyere enn den var ringer jeg legevakta å hører hva jeg skal gjøre!! Er utrolig fælt å se på de små når de ikke har det godt da[&o]

Bare ha på ho minimalt med klær og gi ho mye væske,så orden det sæ nok [:)]

ORIGINAL: IshavsPia

Ja, feberen har gått ned.. men jeg er fortsatt litt bekymret, for hun har nesten ikke tisset siden i går.. bleia har vært tørr i hele dag[8|][&o]

ORIGINAL: IshavsPia

DET er ikke bra....ring legevakta....ville jeg gjort...

Ja, feberen har gått ned.. men jeg er fortsatt litt bekymret, for hun har nesten ikke tisset siden i går.. bleia har vært tørr i hele dag[8|][&o]

her i huset ringer vi når tempen bikker 40 grader.Kle av henne,gjerne naken,helseteppe er lunt å ligge på.MASSE væske og paracet.Følg med på bleiene.De SKAL være våte.

Det er jo ikke noe farlig å ringe legevakta å høre hva de sier.. Trenger ikke å vente på at feberen skal bli høyere dersom du er bekymret. [:)] De sitter jo i telefonen for at du skal få svar på det du lurer på!

Ville ringt legevakta ja... Bleiene skal være våte...

Tørre bleier er ikke bra nei.

Bra at du ringer, håper det ordner seg :)

de sa jeg skulle gi masse vann, og se om bleia var tørr i morgen tidlig..

Nå ble jeg jo veeeldig beroliget...[8|][8|][&:]

Back
Topp