Feber og paracet

Maria :D

April 2013s beautyqueen
Ungene her er skikkelig forkjøla og før de skulle legge seg hadde storesøster 40 i feber. Men hun var i god form, bare litt slapp så vi gav henne ikke noe paracet. Hun satt en stund å lekte med dukka si i senga før hun sovnet helt fint :) Men så snakker jeg med mamma og hun mener jeg burde gitt henne paracet. Da vi var små skulle man visst gi når man hadde over 38,5 uansett.
Jeg blir ikke riktig klok av å google, noen sier man skal gi ved 39,5 andre sier man skal se almentilstanden ann.
Jeg har lite lyst til å vekke et sykt barn som sover godt, for å gi paracet, men jeg ble jo ganske bekymret nå. Jeg har tatt av henne dyna. Hva ville du gjort?

Jeg ville fulgt med henne! Dersom hun ikke virker plaget, slapp eller fjern om du prøver å vekke henne så tenker jeg at det ikke trengs å gi noe. Dersom hun virker plaget ville jeg heller vekket henne å gitt! Heller gå inn å snu dynen inni mellom og ta en kjapp utluftning så hun ikke blir overopphetet. Også tenker jeg at du kjenner henne best og vet når hun virker plaget eller ei :) Men det er jo heller ikke farlig å gi en paracet om man er usikker. Da lillemor hadde feber fikk hun da vi skulle legge oss siden vi ikke kunne holde like godt øye med henne når vi sov. :) Masse god bedring til dere :)

Ved så høy feber bør du holde et øye med henne gjennom natten. Jeg er også veldig for å se an allmentilstanden, og ikke pøse unødvendig på med paracet. Men ved så høy feber og en lang natt i vente, så gir jeg som oftest før jeg legger meg selv, og dobbelsjekker at den har virket. :)

Her gir jeg paracet uansett ved så høy feber,og følg godt med og pass på at hun ikke blir overopphetet.
Jeg var skeptisk til paracet/febernedsettende før og det endte i feberkramper og det unner jeg ingen mor å oppleve.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Jeg gir alltid når det ligger rundt 40, for da føler jeg at barna blir så medtatt av feberen. Det viktigste er å vurdere allmenntilstand. Å gi på 38,5 hadde jeg bare gjort om ungen var tydelig medtatt av sykdommen - eller var plaget av feberkrampe. Ellers så følger jeg med dem gjennom hele natta når de er syke.

Takk for svar :) Nå har jeg gitt paracet til begge barna. Lillebror hadde plutselig 39,6 så da ble det bare alt for mye feber for meg å følge med på. Følger jo fortsatt med, men jeg slapper litt mer av nå :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Det viser seg at termometeret vårt ikke er helt til å stole på, det viser en grad for mye :rolleyes: nå har vi kjøpt nytt :)

Hvordan fant dere ut det? Godt dere fikk kjøpt nytt da:)
Jeg syntes det var litt mistenksomt at begge barna hadde så høy feber, men hadde fin allmenntilstand. Jeg syntes heller ikke de kjennes såå varme ut i panna, så da kjøpe vi bare et nytt og testa :)

Jeg syntes det var litt mistenksomt at begge barna hadde så høy feber, men hadde fin allmenntilstand. Jeg syntes heller ikke de kjennes såå varme ut i panna, så da kjøpe vi bare et nytt og testa :)

Ahaa. Flink du er som følger med❤️

Back
Topp