feber og paracet (husker ikke dette)

Juliette

Forumet er livet
Ja, hvordan var dette her: Hvor fort stiger temperaturen igjen etter en paracet på barn? Altså, hvor lenge bør en paracet holde tempen nede? Her fikk han en paracet kl 15 (av mine foreldre, hadde 39.2 i feber). Kl syv var tempen oppe i 38.8 igjen, altså 4 timer senere. Tror feberen var stigende da, iskald på hender og føtter. Fikk ikke paracet av meg da,han ble lagt. Har kasta pakningsvedlegget, om det står der..

Står ikke annet her enn 3 ganger i døgnet...Men legevakten her mente vi kunne gi hver 6.time..gitt at han sov noe om natten.

legevakta og sykehuse her sa at en kunne gi hver 4-6time men da ska det være i avtalle med lege

ORIGINAL: Kranglefanten

Står ikke annet her enn 3 ganger i døgnet...Men legevakten her mente vi kunne gi hver 6.time..gitt at han sov noe om natten.

Ja, jeg vet man kan gi inntil tre ganger i døgnet. Greit nok det, ikke nødvendig å pøse på med paracet mer enn nødvendig. Men lurer bare på hvor fort den normalt stiger igjen, altså om den kanskje stiger for fort. Hadde 41 i feber i går, så litt bedring er det jo i dag. Gidder ikke ta han til lege med mindre det fortsetter i det uendelige. Mine tidligere legebesøk ved lignende har vært meningsløse

Min erfaring er at paracet "varer" i 4 timer[:)]

ORIGINAL: Nina!

ORIGINAL: Juliette

Ja, hvordan var dette her: Hvor fort stiger temperaturen igjen etter en paracet på barn? Altså, hvor lenge bør en paracet holde tempen nede? Her fikk han en paracet kl 15 (av mine foreldre, hadde 39.2 i feber). Kl syv var tempen oppe i 38.8 igjen, altså 4 timer senere. Tror feberen var stigende da, iskald på hender og føtter. Fikk ikke paracet av meg da,han ble lagt. Har kasta pakningsvedlegget, om det står der..

Hvis tempen var 39,2 kl 15 og 4 t senere 38,8, så har tempen sunket[:-]

Ifølge sykehuset og legevakta kan men gi hver 6t. Men man bør vel helst rådføre seg med lege/legevakt først.[:)]

Har den?[8|] Den var selvsagt lavere enn 38,8 etter paraceten, før den begynte å stige igjen..

Edit: Ser at jeg ordla meg rotete, så beklager om svaret virket spydig[:)]

ORIGINAL: Lykkeligx2

Min erfaring er at paracet "varer" i 4 timer[:)]

Ok, takk for svar[:)] 

hvis ungen er kald på hender og føtte, er han og hvit?
Spiser han drikker/han?

Har ei jente som var innlagt på sykehuset når hu var liten som ikke drakk i det hele fikk kun mme da hu var 2 mnd og der sa de at om de kke spiste eller drakk og de ble kalde og hvite på føtter og armer så var det et tydlig tegn på at kroppen ikke fikk nok næring, da kroppen kun konsentrerer seg om de viktigste organene..

for å holde smerter og feber borte bør du vedlikeholde hver 4 time..

Halveringstiden på en paracet er 2-3 timer, ergo skal en paracet gi virkning i 5-6 timer.
Uten samråd med lege skal en bare gi paracet 3 gang pr døgn til barn. Paracet kan gis hver 4 time over en kort periode om der er behov for dette, men kun i samråd med lege!
Lett tempstigning etter såpass mange timer er nok helt normalt.

ORIGINAL: Tinha

hvis ungen er kald på hender og føtte, er han og hvit?
Spiser han drikker/han?

Har ei jente som var innlagt på sykehuset når hu var liten som ikke drakk i det hele fikk kun mme da hu var 2 mnd og der sa de at om de kke spiste eller drakk og de ble kalde og hvite på føtter og armer så var det et tydlig tegn på at kroppen ikke fikk nok næring, da kroppen kun konsentrerer seg om de viktigste organene..

Ikke sett tegn til at han er hvit. Er såkalt mulatt og virket like brun for meg..drakk enormt første natta med feber, men drikker mindre og mindre nå, men drikker litt fortsatt. Har spist veldig lite etter han ble syk.

Hvis tempen var 39,2 kl 15 og 4 t senere 38,8, så har tempen sunket[:-]

Ifølge sykehuset og legevakta kan men gi hver 6t. Men man bør vel helst rådføre seg med lege/legevakt først.[:)]

Har den?[8|] Den var selvsagt lavere enn 38,8 etter paraceten, før den begynte å stige igjen..

Skjønte det da. [;)]
Men totalt sett så har den jo sunket fra 39,2 til 38,8.

Er helt normalt at den vil stige litt igjen etter så mange timer.

Ok[:)] endret forresten svaret mitt over før jeg så denne. Det er ingen stor bekymringssak, jeg bare lurte og da spør jeg

ORIGINAL: Ulldotten

Blir like overrasket hver gang over hvor mange råd som gis uten at man har kunnskap nok om det..Nå mener jeg ikke alle her da, men feks at paracet skal gis hver 4. time, når det står på pakningen hver 8. time. Paracet kan være leverskadelig, derfor skal det avtales med lege hvis man skal gi oftere, legen vurderer da lengde på behandling, vekt, alvorlighetsgrad på sykdom osv.

Jeg ville iallefall tatt en telefon til legevakta om jeg vurderte å gi veldig mye oftere enn 3 ganger i døgnet. God bedring til den lille [:)]

Jeg har heller ikke lurt på om jeg burde ha gitt paracet før han ble lagt, men skjønner at folk nevner det. Lurte bare på hvor fort feberen stiger igjen etter at tempen har stabilisert seg med paracet

ORIGINAL: Ulldotten

Blir like overrasket hver gang over hvor mange råd som gis uten at man har kunnskap nok om det..Nå mener jeg ikke alle her da, men feks at paracet skal gis hver 4. time, når det står på pakningen hver 8. time. Paracet kan være leverskadelig, derfor skal det avtales med lege hvis man skal gi oftere, legen vurderer da lengde på behandling, vekt, alvorlighetsgrad på sykdom osv.

Jeg ville iallefall tatt en telefon til legevakta om jeg vurderte å gi veldig mye oftere enn 3 ganger i døgnet. God bedring til den lille [:)]
jeg skrev at i samråd med lege kan en gi hver 4-6 time[;)]

ORIGINAL: Dollface

for å holde smerter og feber borte bør du vedlikeholde hver 4 time..

De andre forteller at det bare skal gjøres etter samråd med lege..? Han er uansett lagt nå uten paracet(etter de 4 timene) og jeg har ingen planer om å vekke han for å gi når feberen var så lav

ORIGINAL: H i l l a

Halveringstiden på en paracet er 2-3 timer, ergo skal en paracet gi virkning i 5-6 timer.
Uten samråd med lege skal en bare gi paracet 3 gang pr døgn til barn. Paracet kan gis hver 4 time over en kort periode om der er behov for dette, men kun i samråd med lege!
Lett tempstigning etter såpass mange timer er nok helt normalt.

Så rundt kl ni kan en normalt forvente at feberen er oppe i 39.2 igjen, om tilstanden ikke er blitt bedre. Ja, sikkert helt normalt. Alt man (jeg[8D]) skal lure på..Takk for svar[:)]

Om du syns det er behov for å gi paracet hver 4. time syns jeg du skal ringe legevakta[:)]God bedring til den lille!

ORIGINAL: H i l l a

Om du syns det er behov for å gi paracet hver 4. time syns jeg du skal ringe legevakta[:)]God bedring til den lille!

Ja. Takk[:)]

Back
Topp