Feber og barnehage..

Lejonet

Gift med forumet
Snuppa har 38,2 i feber nå og er litt snørrete, men ellers egentlig i fin form. Ville dere sendt henne i barnehagen i morgen dersom hun er feberfri da, eller ville dere holdt hjemme pga feber nå i kveld?

Regelen er at barn skal være hjemme 1 feberfri dag.. dvs at hun ikke skal i barnehagen i morgen..

god bedring[;)]

38,2 hadde jeg sendt henne i bhg om hun ikke føles veldig varm(stigende feber)og ellers er i fin form uten feber i morgen[:)]

Du kjenner henne best.. 38, 2 trenger ikke være feber på alle barn[;)] Jeg hadde nok sett det an, men mini her er fort oppe i 40 hvis han først har feber[;)]

Barnet skal ha 1 feberfri dag hjemme før de blir sendt i barnehagen.

Derfor bør du nok holde henne hjemme!!

Vi har nettopp snakket om dette på jobben, og i infoskrivet til foreldrene står det;

"Temperatur mer enn 37,5 om morgenen og 38 om kvelden anses som forhøyet temperatur."

Kan lese mer på sidene til Folkehelseinstituttet[:)]

ORIGINAL: Suna

Faktisk litt overrasket over at noen ser så lett på det med å sende barna i bhg etter feber...
Dette er likt for alle- 1 feberfri dag hjemme først!
Sånn er det bare, enkelt og greit.

Jeg håper virkelig at de andre foreldrene i gutten min sin bhg tenker som meg, for jeg har ikke lyst
at han skal blir smittet av noe fordi folk ikke er konsekvente..!

Takk[:)] Vi ringer foreldrene med en gang tempen viser mer enn 38,men har vært borti foreldre som sender ungene i bhg med feber. Selv om barnets allmenntilstand virker bra, smitter det jo for det. Blir jo det samme som omgangssyke det...Man sender ikke barnet i bhg hvis det har spydd kvelden før. De skal være symptomfrie i 2 dager først.

Men feber i seg selv er jo egenlig ikke smittsomt.. kommer jo ann på hvorfor de har feber..

Snuppa her feks er et feberbarn.. og hun har legeerklæring på at hun kan gå i barnehagen selv med feber.. så lenge allmenntilstanden er ok.

Men regelen er sånn.. en feberfri dag hjemme..

Takk for svar. [:D]Hun har vært i barnehagen i dag, og fikk litt feber nå i ettermiddag, og nå er den borte igjen, etter et par timer. Hun er fortsatt i fin form. Så om hun er feberfri og i fin form blir det nok barnehage i morgen. Men ikke ved tegn på slapphet eller forhøyet temp.
Småbarn får jo lett feber uten at det er noe alvorlig. men synes det er vanskelig å vite. Hadde hun hatt feber hele dagen hadde saken vært annerledes, da ville hun nok blitt hjemme i morgen uansett.

Faktisk litt overrasket over at noen ser så lett på det med å sende barna i bhg etter feber...
Dette er likt for alle- 1 feberfri dag hjemme først!
Sånn er det bare, enkelt og greit.

Jeg håper virkelig at de andre foreldrene i gutten min sin bhg tenker som meg, for jeg har ikke lyst
at han skal blir smittet av noe fordi folk ikke er konsekvente..!

jeg sender ikke barna mine lett i bhg når di har feber.men jeg kjenner ungene mine når di har feber og kan vurdere om det er noe mere på gang en bare litt varm.etter en lang dag i akebakken har snuppa gjerne 38 i "feber"men hun er i fin form og det er over til dagen etter.mens nå nylig hadde hun 38,5 utav det blå og var KNALL varm og dårlig.dagen etter fikk hun konstantert halsbetenndelse.

altså.man må se det litt an på hver unge[:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Men feber i seg selv er jo egenlig ikke smittsomt.. kommer jo ann på hvorfor de har feber..

Snuppa her feks er et feberbarn.. og hun har legeerklæring på at hun kan gå i barnehagen selv med feber.. så lenge allmenntilstanden er ok.

Neida, men som regel er det en grunn til at de har feber.
Det er kroppen sin måte å si fra på, at noe ikke er som det skal...
Og siden man ikek kan vite om barnet er smittsomt, så må man jo nesten ha en slik regel.
Skjønner hvis du har legeerklæring på feberen, men det er det ikke mange som har[;)]

Nei, har ikke hørt om andre[;)] Men om snuppa skulle ha blitt ringt etter hver gang feberen bikket 37,7.. så hadde ikke vi gjort annet enn å vært hjemme med henne! hehe

Regelen er at barn skal være hjemme 1 feberfri dag.. dvs at hun ikke skal i barnehagen i morgen..

god bedring[;)]

Hvis min sønn har over 38 i feber den ene dagen, holder jeg han uansett hjemme dagen etter...

Hva vil det si at hun er feber barn? Får hun feber ofte? og hvorfor?

Back
Topp