Feber og barnehage

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Gutten vår fikk feber nå i kveld (38.2 rektalt og 39 med infrarød) rundt 17-18 tiden. Han har vært i fin form, men litt slapp innimellom.

Hvis han har feber i morgen tidlig sender jeg han selvsagt ikke i barnehagen. Men hvis formen er fin og han er feberfri, hva ville dere ha gjort?

Hadde han hatt feber i mange dager og sliten ville jeg uten tvil holdt han hjemme med en feberfri dag.

Den er kinkig...
Men jeg tror jeg hadde holdt han hjemme. Selv om han er feberfri og i fin form i morgen tidlig, så kan formen bli verre utover dagen.

Likevel, jeg tror ikke det er krise om du sender han i barnehagen om han virker bra. De ansatte ringer jo om han blir dårlig.

Jeg ville holdt han hjemme. Mest fordi at å være i barnehagen krever såpass mye, og at man kan unngå at det utvikler seg til noe mer eller at det tar lengere tid å bli frisk. Hjemme er det mulighetene bedre for å slappe av. Så tenker jeg litt på de andre barna også, er en grunn til at det er runder på runder med sykdom i barnehager osv, mange foreldre er ikke gode nok på å holde barna lenge nok hjemme til at de ikke er smittsomme lenger. Nå vet du jo ikke hva årsaken er selvsagt, men man kan jo ta natta til hjelp :)

Hold han hjemme. Både for hans egen del og for å unngå å smitte de andre barna. Andre foreldre har like lite lyst på syke barn som det du har :-) ;-)

Holde hjemme.

Vi holder frøkna her hjemme i morgen fordi hun har en stygg hoste, og hun har mer eller mindre vært syk siste uka med feber opp og ned. Feberfri onsdag og torsdag, igang igjen fredag og ingen feber i dag.
Hun var i bhg torsdag og fredag, og det kan se ut til at det ikke var noe sjakktrekk...

Så lite feber på kvelden er nesten ikke feber.
Jeg ville sendt han i bhg. Sagt ifra til de voksne og at de bare måtte ringe om de merket noe forskjell i allmenn tilstanden hans.
Her har suppa hatt litt feber i helgen uten at det vises eller merkes. Har ikke målt feberen, så vet ikke sikkert, men hun har vært litt varm. Formen er derimot super :) og nå har hun ikke feber, så sender henne i bhg.

Ville holdt hjemme i et døgn etter feberfri!

Hadde holdt hjemme!
Det er en grunn for at man får feber, og selvom det ikke er noe feber på morgenen kan den komme snikende utover dagen. Det er en av grunnene til at det er anbefalt å ha 24 feberfrie timer før man sender ungen i barnehagen. I tillegg er det smitte som gjerne bør unngås. Kjipt om flere unger blir slått ut med feber bare fordi man ikke kunne være hjemme en ekstra dag...

38,2 er jo nesten ikke feber. Jeg ville ha sett an allmentilstanden hans. Er den grei så er det ingen grunn til å ikke dra i barnehagen :)

Hadde holdt hjemme :)

Jeg ville holdt barnet hjemme. I bhg der min gutt gikk i sin tid var regelen helt klar. Barnet skulle holdes hjemme dagen etter at feberen var borte. Det hadde blant annet med smittevern å gjøre. Synes det er en selvfølge, både for mitt eget barn og ikke minst for å beskytte alle de andre barna :).

Hadde nok holdt hjemme for å prøve å forhindre at det skal blusse opp :-)

Her er regelen at barn skal være hjemme i 24 timer etter feberfri dag.
Så hadde holdt han hjemme selv om formen er på topp.
Alt over 38 er feber!

Back
Topp