FEBER hjelp!!!

Bruker229kas

Elsker forumet
Har en datter på 7 og en halv måned som har 39 i feber og er slapp og sutrette, det eneste jeg fikk tak i av smertestillende var 250 mg paracet kan jeg gi en til henne eller blir det for mye??

Skal de ikke være over 18 mnd og 14 kg for å få det?

Jeg ville ikke gitt det uten å forhøre meg med lege først hvertfall...

Kalde kluter osv kan hjelpe å få ned temperaturen...

Hei!
250 mg er litt mye men det kommer også an på barnets størrelse og vekt. Se på pakken. Jeg tror 125 mg er mer riktig til en så liten baby.  Kle av barnet og la henne ligge uten teppe, tørk huden hennes med fuktige kluter som ikke er for kalde eller varme. Pass på at hun ikke fryser, da... Gi henne drikke, et godt tips er saftis, det kjøler også ned... Får du ikke i henne drikke prøv med teskje hvert 10 min ca så går det bra. Feber er ikke farlig, men det er ikke bra med flere dager i strekk med høy feber. Barn er veldig ulike, og noen tåler feber bedre enn andre, men har hun dårlig allmenntillstand over tid bør du komme deg til legen.
Lykke til!

Tusen takk jeg ga henne halve stikkpillen så da får hun ikke fult ut 250 mg i seg, takk for rådene jenter!

.

Emilie 28.09.10 skrev:
Tusen takk jeg ga henne halve stikkpillen så da får hun ikke fult ut 250 mg i seg, takk for rådene jenter!

Man skal helst ikke dele stikkpiller da doseringen i stikkpillen ikke er jevnt fordelt.
Er det ikke brytelinje på piller, så er det ikke meningen at de skal deles.

Back
Topp