FEBER hjelp!!!

Bruker229kas

Elsker forumet
Emilie er ikke i form hun har 39 i feber og det eneste jeg fikk tak i på bensinstasjonen var paracet 250mg kan jeg gi henne 1 sånn??

Er stikkpille, ikke sant?
Bakpå skal det stå antall kilo en kan bruke det fra..
Jeg mener den minste bare går opp til 6 kg.
Lykke til, og god bedring til søte Emilie emoticon

Ja det er stikk pille fra 12-20 kg = barn fra 1 1/2 år-5 men hun er rundt 8 og en hal kg tenker jeg, men det er det eneste jeg fikk tak i og mener og huske at paraginen er på 125mg og der kunne jeg gi 2 stykker på en gang??

Det er for mye paracet å gi til en baby, den som er beregnet på deres alder er 125mg. Dvs at hvis du gir en halv tablett av den du har blir det riktig. Var det vanlig tablett, så må du vel mose den i noe hun spiser. Har ikke erfaring med å gi vanlige tabletter, har bare gitt stikkpiller.

God bedring!

Så nå at det var stikkpille ja, da får du prøve å dele den i to. Den er nok beregnet på barn over 12/14 kilo, så hele blir nok litt i meste laget.

Ville delt den i to, for nå skal de ikke ha mer enn 125 mg som Cybele skrev..

På paracet pakka mi står det at 250 mg ikke skal gis før de er rundt 5 år, over 20 kg og at 125 mg skal gis fram til det =)

Om hun virker plaget av feberen så ville jeg ha gitt henne halv dose.. Hvis ikke så hadde jeg venta å sett om feberen gikk ned av seg selv..

Back
Topp