Feber etter vaksine?

Han fikk ikke feber, men fikk beskjed av helsesøster att ved 38,5 sku man gi stikkpille

Fikk ikke feber. Ble bare søvning og så spydde hun..

Men hs sa man kunne gi hvis feberen ble over 39 grader eller også ved ubehag. 

Jacob hadde 37,7 men var skikkelig utafor og helt tydelig ikke i form, så vi ga han stikkpille da han la seg sånn at han skulle få sove godt. Dagen etter var han den samme blide gutten [:)]

snuppa mi fikk 39,3, gav stikkpiller, så gikk feberen raskt ned! men var slapp å sov mye!

Hmm, snuppa hadde nå 38,9 så jeg ga henne en paracet... Liker ikke helt at hun er over 38,5.. Pluss at hun er litt sånn små sår i halsen...
Men er vell ikke farlig å ha 38,9?

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Anne 23

Hmm, snuppa hadde nå 38,9 så jeg ga henne en paracet... Liker ikke helt at hun er over 38,5.. Pluss at hun er litt sånn små sår i halsen...
Men er vell ikke farlig å ha 38,9?

Nei, det er ikke farlig, bare mål tempen igjen om litt for å se at paraceten har effekt! [:)]
God bedring til snuppa di!

Takk for det :-)
Ja, tenkte å sjekke etter en time ca sånn så den får virka litt...

Sander fikk ikke feber, men han var så utilpass at jeg ga han 60 mg. paracet allikevel! [:)]
Jeg synes ikke terskelen for å gi paracet bør være så høy etter vaksine, men er sikkert delte meninger om det!

helt enig!!

Snuppa her fikk 38,1 og var skikkelig urolig og utilpass.
Så gav Paracet med god effekt, hun roet seg og fikk sove.

Emma fikk ikke feber. Men fikk beskjed om at vi kunne gi paracet om om hun fikk 39 i feber. Eller om vi merket at hun hadde det ubehagelig. Ga henne en paracet når jeg så hun ikke hadde det bra.

Nå er de 1,5 time siden jeg ga henne paracet å febern har gått ned til 38,7[&:]
Hun er bitte litt mer fornøyd.

Men burde ikke paraceten virke bedre enn så?

Hmmm, hvor mye ga du?

1 stikkpille sånn 0-4 mnd...

Hmmm, hvor mye ga du?

1 stikkpille sånn 0-4 mnd...

Hvor mye veier hun? fikk beskjed av hs at vis babyen er over 6 kg måtte vi gi to stikkpiller, ellers hadde den liten effekt ;)

Sander fikk ikke feber, men han var så utilpass at jeg ga han 60 mg. paracet allikevel! [:)]
Jeg synes ikke terskelen for å gi paracet bør være så høy etter vaksine, men er sikkert delte meninger om det!

Jeg er enig i denne[:)] hadde snuppa vært utilpass, slapp eller temperaturen begynte å stige, så hadde jeg gitt. Bare pass på at det er stikkpiller for spedbarn (0-4mnd)

Back
Topp