Feber eller økt kroppstemperatur som gravid

Turnusmammaen

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Har merket de siste nettene at jeg har en høyere kroppstemperatur enn vanlig. Samboer klarer ikke ligge intil meg da jeg er glovarm. Kjennes ut som jeg har feber sier han. Er rød i kinna og blank i øynene. Men det er litt rart da jeg føler meg ikke syk og denne ekstreme varmen er helt borte innen 2 timer etter jeg har stått opp. Er dette ei gravidgreie eller er jeg faktisk syk? Målte i dag bare for morroskyld og tempen sa 38,5 umiddelbart etter jeg sto opp. Nå 40 minutt senere sier den 37,7.

Oi. Har selv aldri målt, men jeg får skikkelig hetetokter plutselig på natta, og sambo kan heller ikke ligge inntil meg, fordi jeg koker. Kanskje jeg skal sjekke temp neste gang jeg opplever det. Merkelig.
Men kan også få hetetokter på dagen i små perioder. Jeg er tidenes frossenpinne iallefall.

Men vet en får økt temp som gravid, men at du får såpass høy temp som feber, det trudde jeg ikke.

Jeg har hatt økt temp helt siden jeg ble gravid, fryser heele tiden og er mye varmere i huden enn vanlig.. ser frem til sommer igjen :p

Oi. Har selv aldri målt, men jeg får skikkelig hetetokter plutselig på natta, og sambo kan heller ikke ligge inntil meg, fordi jeg koker. Kanskje jeg skal sjekke temp neste gang jeg opplever det. Merkelig.
Men kan også få hetetokter på dagen i små perioder. Jeg er tidenes frossenpinne iallefall.

Men vet en får økt temp som gravid, men at du får såpass høy temp som feber, det trudde jeg ikke.
Frysepinne har jeg også vært alltid, men etter jeg ble gravid har det vært helt ekstremt Fyrer i peisen og sitter intullet i ett elektrisk varmeteppe og allikevel synes jeg det er kaldt

Frysepinne til vanlig, men for tiden våkner jeg på natta om hverandre av frysetokter og svettetokter

Jeg har begynt å svette ekstremt på natta. Våkner og er helt våt, må snu både dyne og pute! Burde ha skiftet på senga hver dag…

Last edited:
Jeg er og mye varmere enn vanlig! Har ikke målt, men er som en ovn om natta sier fruen :smiley-bounce012 Og til vanlig er hun den som er varmere enn meg

Jeg føler meg også som en bakeovn... var slik i forrige svangerskap også

Svetter mye på natta. Sykt irriterende.. var slik sist svangerskap også :arghh:

Svetter dere like mye på natta nå? Jeg svetter mindre, av en eller annen grunn. Men siden sist har jeg ligget på et dynetrekk med håndkle under(lagt det på madrassen) og lagt et putetrekk oppå puta. Merket stor forskjell allerede da. Kunne svette litt da også, men jeg våknet ikke opp i våte «dammer». Nå er det vel kanskje to uker siden sist jeg svettet sånn.. så nå har jeg tatt vekk håndkleet. Men lar dynetrekket og putetrekket ligge på litt til, i tilfelle. Jeg bruker juniorsengesettet til unga :joyful:

Back
Topp