Favorittside?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Noen som har merket seg om baby har fått en favorittside? Lille her legger som regel hodet til høyre, så driver å styrer med å snu hodet og snakke til ham fra (hans) venstre side :) frøkna ble litt flat på den ene siden da hun var liten, så håper på å ta det før det skjer :happy:

Jeg trodde han låg mest til venstre, men ser nå at han bytter veldig mye på det selv :)

Samme her hos oss, lillegutt legger hodet alltid til høyre. Vi snur ofte på det, men han snur de bare tilbake. Vi ble henvist til fysio på 4 ukerskontrollen. Og skal dit nå på mandag. Han har heldigvis blitt litt flinkere siste ukene, men han er nok allerede blitt skjev i bakhodet [emoji17]

Ingen favorittsider her :)

Samme her hos oss, lillegutt legger hodet alltid til høyre. Vi snur ofte på det, men han snur de bare tilbake. Vi ble henvist til fysio på 4 ukerskontrollen. Og skal dit nå på mandag. Han har heldigvis blitt litt flinkere siste ukene, men han er nok allerede blitt skjev i bakhodet [emoji17]
Tror jeg burde ta kontakt med fysio selv, for han er fæl på å legge seg på høyre side av hodet :sorry:

Her føler jeg ikke at lille har en favoritt side - enda da.. Men er obs på det fordi eldstemann ble litt flat på høyre side så jeg passet veldig på det med andremann og nå lille :)

Føler ikke ham har noe favoritt side egentlig. Han liker å ligge med ansiktet mot meg så når jeg bytter side på natta overens med ammingen så blir det automatisk 50/50

Ja, hun har høyre som favorittside og har hatt det siden hun var nyfødt. Vi har vært obs på det hele tiden og lagt henne like mye med hodet til venstre. Siden vi har gjort det fra lenge før hun klarte å snu det tilbake selv har det gått greit. Barnelegen var fornøyd, hun virket ikke stiv og hadde ikke flatt bakhode.

Emile lå litt trangt i magen, så hun hadde en side som var litt klemt da hun kom ut.
Nå ser hun helst mot venstre når hun ligger på ryggen.
Men om natten bytter jeg på å legge henne på høyre eller venstre side, så hun ikke blir liggende å bare se en vei.
Vi har også et par timer hos pysio bare for å være sikker. :)

Ikke som jeg har merket. Er ganske nøye med å variere på hvilken siden han ligger på. Når han ligger på magen flytter han fint hode fram og tilbake;)

Definitivt høyre side. Det er vanskelig å få ham til å snu seg mot venstre, for jeg vil jo ikke ta i hardt heller. Han har ikke problemer med venstre, han vil bare ikke.

Definitivt høyre side. Det er vanskelig å få ham til å snu seg mot venstre, for jeg vil jo ikke ta i hardt heller. Han har ikke problemer med venstre, han vil bare ikke.
Det er akkurat det samme med min frøken. Vi prøver å ha henne mest mulig på venstre side på dagtid siden hun ganske så kosekvent vrir seg over på høyre side når hun sover, selv om vi legger henne på venstre.

Ja, samme hee. Prøver bevisst å snu han mot venstre, men han vil ikke og protesterer. Har begynt å bli litt flat på høyre side bak. Har kontaktet kiropraktor og håper på en time der raskt

Ja, samme hee. Prøver bevisst å snu han mot venstre, men han vil ikke og protesterer. Har begynt å bli litt flat på høyre side bak. Har kontaktet kiropraktor og håper på en time der raskt

Har du forsøkt å legge han på siden?
Vi har vært hos fysio et par ganger forbi jenta vår lå skjevt i magen.
Fått fine øvelser for å strekke på nakken så hun blir rettere.

Har du forsøkt å legge han på siden?
Vi har vært hos fysio et par ganger forbi jenta vår lå skjevt i magen.
Fått fine øvelser for å strekke på nakken så hun blir rettere.

Ja, han ruller seg bare over på ryggen igjen. Samme hvis han blir lagt på magen. Da ruller han bare over på ryggen.

Ja, han ruller seg bare over på ryggen igjen. Samme hvis han blir lagt på magen. Da ruller han bare over på ryggen.

Såpass ja, da er det jo litt vanskelig.
Jeg legger min med ryggen inntil babynesten, så hun lener seg mot den istede for å havne på ryggen.
Men om han kan snu seg fra magen også, så løser han vel den også. :)

Såpass ja, da er det jo litt vanskelig.
Jeg legger min med ryggen inntil babynesten, så hun lener seg mot den istede for å havne på ryggen.
Men om han kan snu seg fra magen også, så løser han vel den også. :)

Hehe :-) ja, håper jeg får noen tips hos kiro i morgen :-)

Ser forresten di siste dagene at venstre er den siden han har begynt å like best, så nå prøver jeg å flytte/snu forsiktig på hodet :woot:

Back
Topp