Favorittside

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Hvor farlig er det egentlig ? Lillemor er ganske flat på høyresida, men ho snur seg bra mor venstre. Og når ho har sovna har jeg begynt å snu hodet hennes og da blir det der til ho våkner. Men bør jeg være enda mer aktiv på å stimulere venstresida?

Vi snur henne i senga hver uke. Altså annenhver uke med hode opp ved vårs og annenhver uke med hodet ned mot fotenden. Den uken ligger gjerne jeg også mot fotenden. Hun sover i bedside crib. :)

Vi er igang med aktivt å stimulere venstresiden hennes. Hun begynner å få hodeformen preget av favorittsiden, hun er litt skjev.

Det som fort skjer at musklene i nakken blir sterkere på ene siden enn den andre så det blir stadig lettere å legge hodet mot favoritten og tendensen stimuleres. Det er ikke heldig.

Sier ikke hs noe? Vår hs har vært obs på dette hele veien og siden vi ikke har blitt kvitt det enda fikk vi time hos fysioterapeut, men hun har dessverre ikke ledig før etter påske da.

Jeg har byttet side i sengen med mannen så jeg ligger på hennes venstre side, og vi steller henne nå fra venstre, dette i tillegg til at vi fortsetter å stimulere fra venstre når hun er våken.

Nattamming er slett ikke like enkelt lenger, jeg håper det bedrer seg

Vi snur henne i senga hver uke. Altså annenhver uke med hode opp ved vårs og annenhver uke med hodet ned mot fotenden. Den uken ligger gjerne jeg også mot fotenden. Hun sover i bedside crib. :)
Gjør dere det for å forebygge eller fordi hun har favorittside? Min har ingen favorittside og er rund i hodet, men sover best på siden. Og det blir jo mot meg i sengen om natten.

Hs har sagt at vi skal stimulere venstresiden. Og vi gjør det aktivt. Men jeg bare lurer på hvorfor det er viktig, handler det mest om muskler i nakken?

Hs har sagt at vi skal stimulere venstresiden. Og vi gjør det aktivt. Men jeg bare lurer på hvorfor det er viktig, handler det mest om muskler i nakken?
Handler vel like mye om det skjeve hodet?

Om hodet blir skjevt, og musklene ujevnt utviklet vil preferansen opprettholdes og disse to tingene forsterker seg selv og det er vel ikke heldig. Muskler kan forandre seg,men hodet blir tilslutt slik

Her var også frøkna bittelitt skeiv så fikk beskjed om å stimulere mer på den andre siden.. Favorittsiden hadde ikke vært mer enn ett par uker! Jeg varierer nå på hvilken side hun ligger på natta. De første dagene lå jeg mye på "motsatt" side enn hun ønsket da vi lå på gulvet, men nå varierer hun kjempemasse igjen, så nå tilpasser jeg ikke annet enn ved legging (tuppa vår ligger på siden når hun sover)

Det er ikke lett. Nå sover ho på venstresida hvertfall. Så da må vi bare prøve å være flinke

Gjør dere det for å forebygge eller fordi hun har favorittside? Min har ingen favorittside og er rund i hodet, men sover best på siden. Og det blir jo mot meg i sengen om natten.

Hun hadde favorittside. Kunne se det på at hun gnidde av hår på ene siden.
Hs anbefalte å bytte side innimellom før vi la merke til at hun hadde favorittside.. Hun har ikke vært skjev i hodet så vi har fortsatt bare for å forebygge. :)

Hun hadde favorittside. Kunne se det på at hun gnidde av hår på ene siden.
Hs anbefalte å bytte side innimellom før vi la merke til at hun hadde favorittside.. Hun har ikke vært skjev i hodet så vi har fortsatt bare for å forebygge. :)
Skjønner :) Det er så morsomt når de får den klassiske munkesveisen :P Her har hun en "balled spot" midt i bakhodet!

Tok en tur til osteopat i går. Vesla var ikke stiv i nakken, men det var et eller annet med hodeskallen. Etter behandlinga i går syns vi at ho ligger mer til venstre.

Skjønner :) Det er så morsomt når de får den klassiske munkesveisen :P Her har hun en "balled spot" midt i bakhodet!

Haha samme her! :p Hold på å le meg ihjel når jeg oppdaget balled spoten ;) Men håret på siden er nesten helt tilbake nå. :D

Back
Topp