Dette hadde jeg til middag i dag, og det anbefales på det sterkeste!!!
Breiflabb med hvitløk, ratatouille og paprikamajones
4 breiflabbkoteletter à 250-300 g, eller små breiflabbhaler
10 hvitløksfedd, uskrelte
2 dl majones
2 røde paprika, renset og kuttet i små terninger
1 gul paprika, renset og kuttet i små terninger
1 squash i små terninger
1 aubergine i små terninger
2 store plommetomater
2 ss hakket frisk basilikum
2 ss revet parmesanost
olivenolje og smør til steking
Rens eventuelt fisken for skinn og klipp av finner.
Varm 2 ss olivenolje i en kasserolle og fres den røde paprikaen over middels varme til den er helt bløt. Avkjøl og kjør paprikaen til en tykk saus i en hurtigmikser. Bland det sammen med majonesen og smak til med salt og pepper.
Varm 4 ss olje i en stekepanne og fres den gule paprikaen til den blir myk. Tilsett squash og aubergine, og fres videre til alle grønnsakene er møre.
Dypp tomatene i kokende vann og fjern skinnet. Del tomatene i to, ta ut innmaten og kutt tomatkjøttet i terninger. Bland det med resten av grønnsakene, smak til med salt og pepper og tilsett basilikum og parmesan rett før servering.
Krydre fisken med salt og pepper. Stek i panne med olje, smør og hele hvitløksfedd i 10-12 minutter. Øs gjerne stekefettet over fisken under steking.
Anrett med rataouille og paprikamajones - jeg la ratatouillen i en "haug" på midten av tallerken, fisken oppå, og så laget jeg noen striper med paprikamajones rundt. Stekt sopp smaker også godt til! (jeg hadde sopp i ratatouillen - hadde den i samtidig med aubergine og det...)