Favorittnavn

Lykkedrøm

♡ 2022 ♡ 2024 ♡ 2027 ♡
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Maisløyfene 2024
Marsipankulene 2027
Jeg tenkte vi kunne dele litt navninspirasjon og favorittnavnene våre. Noen har kanskje noen navn som har ligget i bakhode i flere år, mens andre kanskje ikke har ofret det en tanke noen gang, men snart skal vi faktisk gi navn til helt nye små mennesker. :love017

Her er foreløpig lista mi. :angelic:

:Heartblue Filip
:Heartblue Jacob
:Heartblue Isak
:Heartblue Leon
:Heartblue Noah
:Heartblue Felix
:Heartblue Liam
:Heartblue Lukas
:Heartblue Johannes
:Heartblue Helmer

:Heartpink Olivia
:Heartpink Miléa
:Heartpink Amelia
:Heartpink Othilia
:Heartpink Ella
:Heartpink Tomine
:Heartpink Vilje
:Heartpink Sofia

Jeg har ingen favoritt navn denne gangen…
Liker
Elmer og Helmer, fikk ikke Elmer på han som nå er 5, så blir jo ikke brukt denne gangen heller.
Også lilet jeg Saga og Frøya, men de går heller ikke da barna har ei søster som heter Frøya og søstra mi har en hund som heter Saga…

Blir spennende å skulle diskutere!
Samboeren liker Victoria, men det passer ikke inn med mine barn sine navn :facepalm:

Jeg synes guttenavn er mye lettere enn jentenavn. Der har vi en lang liste, mens jentenavn er vi så usikre på. Vi liker godt navn som Magnus, Even, Henrik, Jonas og den sjangeren. Jentenavn vi liker er f.eks Ingrid, Tiril, Solveig, Kristin, Vilde, Åse, Sigrid osv.

Men vårt største problem er egentlig at våre to jenter har navn på samme forbokstav, egentlig ganske tilfeldig, men de klinger veldig fint sammen. Så vi er så usikre på om det blir rart hvis nummer tre har en annen forbokstav? For det er egentlig det vi ønsker.

Eksempel: Ingrid, Ingeborg og Tiril.

Jeg synes guttenavn er mye lettere enn jentenavn. Der har vi en lang liste, mens jentenavn er vi så usikre på. Vi liker godt navn som Magnus, Even, Henrik, Jonas og den sjangeren. Jentenavn vi liker er f.eks Ingrid, Tiril, Solveig, Kristin, Vilde, Åse, Sigrid osv.

Men vårt største problem er egentlig at våre to jenter har navn på samme forbokstav, egentlig ganske tilfeldig, men de klinger veldig fint sammen. Så vi er så usikre på om det blir rart hvis nummer tre har en annen forbokstav? For det er egentlig det vi ønsker.

Litt dårlig eksempel for navnene vi har på de to andre, har like mange bokstaver og stavelser, så klinger mye bedre enn eksempelet :laughing002

Fine navn! :love017 Vi ønsket oss egentlig navn med lik forbokstav på våre sist svangerskap, men vi valgte å finne et annet navn fordi jeg ikke klarte å finne et tredje navn jeg likte på samme forbokstav. Og vi visste at vi hvert fall ønsket oss tre. :shy: Så da ble det forskjellig forbokstav her. Jeg har sett flere ha lik på to første også en annen bokstav. Jeg bare ville at alle skal ha forskjellig, men det er jo bare personlig preferanse. :joyful: Om man får motsatt kjønn, er det kanskje enda mindre viktig at navnene har lik bokstav? :)

HeartFine navn! :love017 Vi ønsket oss egentlig navn med lik forbokstav på våre sist svangerskap, men vi valgte å finne et annet navn fordi jeg ikke klarte å finne et tredje navn jeg likte på samme forbokstav. Og vi visste at vi hvert fall ønsket oss tre. :shy: Så da ble det forskjellig forbokstav her. Jeg har sett flere ha lik på to første også en annen bokstav. Jeg bare ville at alle skal ha forskjellig, men det er jo bare personlig preferanse. :joyful: Om man får motsatt kjønn, er det kanskje enda mindre viktig at navnene har lik bokstav? :)
Det blir nok en annen forbokstav uansett kjønn tenker jeg, så lenge det ikke virker rart liksom, men det tror jeg ikke det gjør hvis vi finner et fint navn vi liker :Heartred

Det blir nok en annen forbokstav uansett kjønn tenker jeg, så lenge det ikke virker rart liksom, men det tror jeg ikke det gjør hvis vi finner et fint navn vi liker :Heartred
Det viktigste er at man selv føler at det er rett, og at man liker navnet. :love017 Navn er fryktelig vanskelig! Jeg og mannen har slitt veldig med å bli enige. :angelic:

Marcus :Heartblue

Elea:Heartpink
Mille:Heartpink

Favoritter, blir det jente får vi se. Vanskelig med jente navn. Vi har ei jente med dobbelt navn, så må prøve å finne et som passer

Marcus :Heartblue

Elea:Heartpink
Mille:Heartpink

Favoritter, blir det jente får vi se. Vanskelig med jente navn. Vi har ei jente med dobbelt navn, så må prøve å finne et som passer
Dobbeltnavn til jenter er ofte så fine. :love017 Jeg synes det er kjempe vanskelig å finne to guttenavn som klinger bra i dobbeltnavn unntatt de gamle som Bjørn, Rolf, Kim, Jan, André osv..

Vi liker begge Elias godt på gutt :Heartblue

Mens jente er vi mer delt, jeg liker godt navn som: Alma, Ada, Alba, Alva, Josefine, Hermine, Zoe.

De 3 jentene vi har sammen fra før har alle 2 A’er i navna, så føler vi nesten må ha det om det blir jente igjen. Eldste jenta mi har dog ikke det.

Vi liker begge Elias godt på gutt :Heartblue

Mens jente er vi mer delt, jeg liker godt navn som: Alma, Ada, Alba, Alva, Josefine, Hermine, Zoe.

De 3 jentene vi har sammen fra før har alle 2 A’er i navna, så føler vi nesten må ha det om det blir jente igjen. Eldste jenta mi har dog ikke det.
Så mange fine navn! :love017 Jeg er også veldig glad i A-navn til jente. :happy:

Jeg synes navn er vanskelig.. har ingen favoritter og synes guttenavn er vanskelig…
Barna mine fra før har ikke typisk norske eller vanlige navn. Gutten har mer vanlig navn (blitt mer populært med årene) enn jenta, hun har et dansk navn.
Jeg ønsker noe i samme dur, og har følelse på at det blir gutt.. samboeren vil gjerne har noe familienavn, der er jeg veldig usikker.. jeg vil ikke ha barn som er kalt opp etter noen…
Elmer og Helmer er vel de to guttenavnene jeg liker best, mem vet de ikke blir…

Vi har time til ul om litt over en uke. Planen er å lage hver sin liste da.
Syns det er vanskelig å velge, så mange navn å velge i. Noen som har gode sider en kan finne navn?
Som helst ikke er på topp at alle ender opp med likt navn.

Til nå har jeg funnet disse jeg liker :
Emil, Ulrik, Viljar, Ludvik (g)

Selma, Vilma, Selida (selda/zelda), Ylva,
Thomine /Thomine, Sofie (a), Violetta, Mina, Leona

Back
Topp