Favorittmat?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva liker de små best av middagsmat?

Her er det brokkoli, laks og kjøttkaker som er favorittene:) Liker ikke potet, gulrot og pasta.

Laks, torsk, kjøttboller, kjøttkaker, fiskeboller, fiskekaker, pizza, pasta og ris og de fleste grønnsaker, og de fleste typer kjøtt

Liker ikke potet, spaghetti og kylling.

Han liker ingenting:( bare spytter og spytter, grøsser og gremmer seg hver gang han får noe som ikke er grøt. Er så lei av det. Alle sier at det kommer, men nå er han 13 mnd og kan kun spise grøt liksom. Må ikke glemme smoothie da, det går ned på høykant om han får det, samme med de grøt posene..

Det som er irriterende er at han tar alt ut av munnen før han får smakt på det ordentlig.

Pølser, fiskekaker, fiskepinner, fiskeboller, pannekaker.. Sliter med å få i han grønnsaker om dagen..!

Ja pølse elsker hun! Glemte det for det har vi sjelden

Han liker ingenting:( bare spytter og spytter, grøsser og gremmer seg hver gang han får noe som ikke er grøt. Er så lei av det. Alle sier at det kommer, men nå er han 13 mnd og kan kun spise grøt liksom. Må ikke glemme smoothie da, det går ned på høykant om han får det, samme med de grøt posene..

Det som er irriterende er at han tar alt ut av munnen før han får smakt på det ordentlig.
Det kommer ;) eldste var vel 16 mnd før han spiste ting med konsistens. Ingen av mine spiste NOE før se var nærmere året. Skjønner frustrasjonen

Det kommer ;) eldste var vel 16 mnd før han spiste ting med konsistens. Ingen av mine spiste NOE før se var nærmere året. Skjønner frustrasjonen

Så godt å høre:) helsesøster ville jeg skulle gi han en teskje med middag (med bare en smak i eks potet eller kun gulrot) 5 ganger om dagen sånn at han ble vant til smaken, men er ikke lett når han ikke vil ha det inn i munnen engang.

Laks, brokkoli, gulrot og spagetti bolognese er middagsfavoritt. Hun er også veldig glad i skive med leverpostei, det er fast frokost for tiden :)

Pasta er vel favoritten. I dag fekk han fiskekarbonader og digga det :)

Her spiser han ALT! Ingen typisk favoritt..enda ;)

Så godt å høre:) helsesøster ville jeg skulle gi han en teskje med middag (med bare en smak i eks potet eller kun gulrot) 5 ganger om dagen sånn at han ble vant til smaken, men er ikke lett når han ikke vil ha det inn i munnen engang.
Min erfaring er at det går fortere om man tar en og en smak av gangen for å tilvenne ja. Derfor har vi holdt oss til ett middagsglass til hun faktisk likte det før vi går videre. Men når hun spiser selv så får hun litt forskjellig - men da blir det jo litt mer frivillig å putte i munnen, blir litt anderledes.

Her liker han kun middagsglass, til min store frustrasjon...! Prøver hver dag å tilby han biter av vår mat, men han bare rynker på nesen og kaster det på gulvet. Men men, det løsner vell om en stund, har vært sånn me all introduksjon av forskjellig fast føde - tok sikkert 2 mnd fra vi introduserte brød til han spiste en hel skive!

Her liker han kun middagsglass, til min store frustrasjon...! Prøver hver dag å tilby han biter av vår mat, men han bare rynker på nesen og kaster det på gulvet. Men men, det løsner vell om en stund, har vært sånn me all introduksjon av forskjellig fast føde - tok sikkert 2 mnd fra vi introduserte brød til han spiste en hel skive!
Hehe her tok det et halvt år med begge :p

pølser er en av de få tingene hun vil spise. Og pannekaker. Og har såvidt smakt på fiskegrateng. Ellers vil hun ikke ha noen ting.

Gulrot, pasta, fisk, brokkoli, søtpotet

Godt jeg fant denne tråden her, for nå IGJEN prøver jeg å gi lille luringen noe mat, men neida, han spytter ut alt!! Hvis han er skikkelig sulten spiser han grøt, men bare hvis han virkelig vil ha mat, hvis ikke, spytter han det bare ut å smører det rundt med hendene! . Men alt annet spytter han bare ut igjen. Jeg kjenner det koker inni meg, for nå har jeg prøvd sååå lenge å få han til å spise, men neida, bare å gi opp, igjen! :(

Absolutte favoritt er nok flaske med nan :p og smoothie-poser. Fortsatt glad i grøt også. Middag er så dæær, kan spise litt, men det meste havner på gulvet. Noen middagsglass som går greit. Brødskiver går an innimellom.

Spiser alt av middag så lenge det kommer fra vår tallerken. Vil absolutt ikke ha noe på glass. Pleier å lage våre middager fra bunnen av uten salt, så kan ho spise det samme som oss. Elsker chilli, hvitløk, ingefær osv. Thai curry, tandorii osv. Kan jo være siden jeg fortsatt ammer, så er ho vant med smakene gjennom morsmelken.
Er ikke noe glad i fruktmoser osv. Spiser Danomino yoghurt og bananer. Elsker barnetranen! Så har bytta ut d-vitamindråpene med sitronbarnetran

Back
Topp