favoritt stilling???

smyga

Gift med forumet
ånei,jenter og gutter(for dere som bare måtte inn og lese dette[;)])
dette er ikke en koffert sak[;)]

men,har nurkene deres en favoritt stilling å ligge i???min har høyre sia..og begynner å bli litt flat der.prøver å vri hodet andre veien,og å legge han sånn at han må snu hodet sitt etter oss eller noen ting,men nei da..han ligger like blid i den stillingen og prater ut i luften..[;)]så snur han seg inni mellom og gliser og ligger litt og snakker med oss..men så er det tilbake igjen...noen andre forslag til hva jeg kan gjøre???har en nevø som er flat på den ene sia bak...han va likedan....men ønsker ikke at min skal bli det[&:]

anyone???

filip ligger vel mest på ryggen, og om natten når jeg ammer han bytter jeg side sånn at han ligger på begge isder i løpet av natten... men han liker godt å ligge litt på siden, med den ene armen over brystet på en måte, men det er ikke en spesiell side han liker å ligge mest på så vidt jeg har sett og tenkt over [8|]

Malin ligger på begge, men mest på venstre side. Prøver å passe på at hun bytter litt av og til [:)]

Jeg har vert hos fysoi dag jeg pga at frøkna har favoritt stilling og hun blir litt skjev i hode. ble sent til det med en gan av hs jeg. spørr om de ikke har en fyso på hs stajonen din.

Det jeg fikk vite var som følger:
-stimuler fra motsatt side. Legg henne så hun må snu seg mot deg på stelle bordet, prat fra motsatt side, når man legger de opp får å rape legg de på den siden som gjør at de legger hode til den siden du vill at de skal ligge. I det hele tatt gjør alt fra motsatt side[;)]
- ikke bruk vippestol, det gjør det værre
-bær barnet i kolikk grepet (dette hvor de ligger med magen mot underarmen hode ut til Høyre/venstre side utifra hvilken vei du må stimulere og hånda mellom bena)
-vri hodet forsiktig over på den siden barnet trenger vil når de sover.
- jeg fikk også tøye øvelser som gjør at jeg strekker muskelen på den motsatte siden av der hun liker å ligge. muskelen der har lett for å bli litt kort. og kan da bli korte og svake som vil gi henne problemer senere.

uansett jeg likte å få råd av fysoen nå som det ikke er så ille og det er lett å gjøre noe med det.

hvis vi ikke hadde kommet tidelig knne hun måtte ha mange fyso timer. nå skal jeg til bake om 4uker og fyson trodde det ville ha ordnet seg til da.

Jeg har bevisst lagt Mia på begge sidene for å unngå dette. Annenhver gang.
Er vel ikke andre ting som hjelper enn å legge dem på motsatt side.

Fikk også beskjed av legen på 6 ukers kontroll om å ikke la Filip ligge i sin favorittstilling hele tiden. Han liker å ligge med hodet til høyre. Har ikke merket noe forskjell på hodet hans, men prøver å legge han til andre siden også..

vi prøver å vri hodet,men han vrir det bare tilbake.legger han inn i sofaen,så han må snu det for å se ut,men da ligger han og stirrer på sofaen[;)]snur det av og til og kikker rundt,men så er det tilbake igjen.uannsett hva vi prøver,så VIL han ha hodet den veien...han ligger jo å snur det inni mellom,men det havner i favoritt stillinga ganske fort.skal ned å snakke med hs snart.liker ikke at han begynner å bli skjv..ikke rart han faller ned i den stillinga.takk for svar!!![:)]

he he laban2,det har jeg åhuff a mæ..for en gjeng[;)]

Back
Topp