Favoritt snacks

Ikke helt snacks, men drikker noen her te og kan tipse om spesifikke som er ok å drikke nå?

På Helsenorge står det:
Urteteer, te av rooibos og ammeteer kan inneholde plantegifter (pyrrolizidinalkaloider) som kan ha helseskadelige effekter for barnet. Det tryggeste er å unngå denne typen teer mest mulig og heller velge nypete eller te av rene fruktuttrekk.

Ikke helt snacks, men drikker noen her te og kan tipse om spesifikke som er ok å drikke nå?

På Helsenorge står det:
Urteteer, te av rooibos og ammeteer kan inneholde plantegifter (pyrrolizidinalkaloider) som kan ha helseskadelige effekter for barnet. Det tryggeste er å unngå denne typen teer mest mulig og heller velge nypete eller te av rene fruktuttrekk.
Wææææ! Er det sant? Dette har jeg ikke fått med meg:eek: Drikker urtete hver kveld jo...

Måtte bare åpne en boks med minimais(ha på litt soyasaus) og maule i meg sammen med mini på 23 mnd, mens vi laget middag :laughing002

Jeg kjøpte salinaskjeks i dag. Kan godt hende det blir å gå en pakke om dagen av det fremover for det smakte himmelsk :hilarious:

Hvordan te er trygg da? Annet enn ren fruktte. Er så glad i pukka te:sad010
Jeg har ikke funnet noen konkrete enda, men har ikke lett så veldig heller.

På Helsenorge står det bare «Det tryggeste er derfor å unngå denne typen teer (urteteer, rooiboste, kamillete, peppermyntete, grønn te og ammeteer) mest mulig og heller velge nypete eller te av rene fruktuttrekk.

Det kommer opp noen varianter når jeg spør ChatGPT, men virker som det er mest rene frukteer, ja.. Går jo an å gå innom med denne infoen til en tebutikk!

På Helsenorge står det:
Sniker litt fra maigruppa. Jeg kan anbefale fruktte fra Solberg og Hansen. De er koffeinfrie og finnes i mange forskjellige smaker som trygt kan drikkes nå :happy119 Selv liker jeg veldig godt den tyrkiske epleteen og en med villappelsin :happy:

Sniker litt fra maigruppa. Jeg kan anbefale fruktte fra Solberg og Hansen. De er koffeinfrie og finnes i mange forskjellige smaker som trygt kan drikkes nå :happy119 Selv liker jeg veldig godt den tyrkiske epleteen og en med villappelsin :happy:
Energisk Ingefær og den nye Høst Teen (blåbæryoghurt) er knall gode!! Anbefales :love017
Bestemors Have er og en kunde favoritt

Energisk Ingefær og den nye Høst Teen (blåbæryoghurt) er knall gode!! Anbefales :love017
Bestemors Have er og en kunde favoritt
Tusen takk! :D

Åh! Takk for tips! Dette med urtete, er det nytt? Kan ikke huske det fra tidligere graviditeter.

Her har nøtter og Rett i Koppen tomatsuppe vært veldig gode i dag :angelic: :laughing002
Tar alt jeg kan når nesten alt høres bare ekkelt

Jeg lagret dette fra en tidligere termingruppe jeg var medlem i ang te. Hun som hadde oversikten jobbet i helsekostbutikk og hadde tydeligvis satt seg inn i dette med te: IMG_7151.png
Vi har de fruktteene på jobb, og liker de godt nå som jeg må kutte ned på kaffe og sort te

Back
Topp