Favoritt julesang?

Kaffemocca

Forelsket i forumet
*MIA*
Jeg er et skikkelig julemenneske, begynner med julesanger i november og hører ikke på annet før etter jul:) så nå lurer jeg på hva deres favoritter er? Jeg syns en stjerne skinnet i natt og vi tenner våre lykter er veldig fine:D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Elsker stort sett alt av julesanger, men har en forkjærlighet for O Helga Natt :)

Veldig glad i "Vi tenner våre lykter" og "O helga Natt".

Ellers synes jeg "Julekveld i skogen" og "Fairytale of New York" hører med.

Den der med Sissel Kyrkjebø og Petter Jøback.... Husker bare ikke hva heter...

Den der "Marys boychild" og "tenn lys" og "julekveldvisa" når Maybrit Andersen synger <3 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Mody med nord-norsk julesalme :-) helt fantastisk fin sang :-)

forresten til info så er "i heard the bells on christmas day" et dikt ifrå 1863 av en mann som nettopp hadde mistet kona i en brann og eldste sønnen ble hardt skadet i borgerkrigen..
(Henry Wadsworth Longfellow)

Himmel på jord, når Maria Arredondo synger! Og vårres jul av Hans Rotmo.. Blir ikkje jul uten! Vi hørte faktisk dei sangane på sfo her en dag, mens vi bakte pepperkaker. Måtte liksom anstrenge meg for ikkje å grine... Hormoner♥

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

En stjerne skinner i natt og nå tennes tusen julelys er favorittene. Men er såååå mange fine da.

glad i klassikerne, men synes "himmel på jord" til Kurt Nilsen er veldig fin.
og så må jeg si at versjonen som ble gjort i The Voice av "når hele himmelen faller ned" av Audun og Pål har satt seg i mitt hjerte.

Chris rea -med driving home for christmas.Det må være den som vekker mest julestemning. Hjelper ikke akkurat på hormonene nå i svangerskapet heller ;))

Jeg er et skikkelig julemenneske, begynner med julesanger i november og hører ikke på annet før etter jul:) så nå lurer jeg på hva deres favoritter er? Jeg syns en stjerne skinnet i natt og vi tenner våre lykter er veldig fine:D

________
De er mine favoritter også, i tillegg til Himmel på jord :greet008

Back
Topp