Favoritt juleminne?

Fikk aldri være med å pynte lille julaften, og det å stå opp til pyntet tre og pakker var helt magisk! Husker følelsen den dag i dag. [emoji173] Ungene mine får heller ikke være med å pynte, og de opplever den samme magien julemorgen.

Fikk aldri være med å pynte lille julaften, og det å stå opp til pyntet tre og pakker var helt magisk! Husker følelsen den dag i dag. [emoji173] Ungene mine får heller ikke være med å pynte, og de opplever den samme magien julemorgen.
Høres egentlig ganske fint ut, om man kan legge til side tanken om at man er vandt til å være med å pynte treet :D

Det som går igjen hos meg er ofte første juledag som liten, med masse tid til å leke med og gå igjennom alle tingene jeg fikk :) Jeg fikk mye tegnesaker for jeg elsket å tegne. Kunne tegne hele dagen.

Høres egentlig ganske fint ut, om man kan legge til side tanken om at man er vandt til å være med å pynte treet :D
Ja, jeg var jo aldri vant til det, og ville heller ikke når jeg ble så stor at jeg fikk lov. Mine får også tilbudet nå som de er store, men nei, det har de ikke lyst til.

Jeg var med på å pynte treet.

Likevel var det noe helt magisk å stå opp julaften. Stua helt mørk, lysene på treet lyste opp. Dette var jo på den tiden man ikke slukket stjerne og juletre om natta, noe av den magien er borte nå som jeg må slå på lysene først. Skal vurdere å få det på sånne fjernstyrte kontakter og ha kontrollen i kjelleren så jeg kan slå på før vi går opp....

Stå opp i mørket og nyte de lysene. Slå på tv og se siste episode av kalender-tv. Julemorgen.

Mye er annerledes i våre barns jul.
Første juledag er heller ikke lenger det den var. Se må bære bort alle gavene sine. For lillesøster har bursdag så da skal det nye gaver i hus...

Ingen.
Men derimot så er mitt beste juleminne en julaften for 9 år siden. Min bror skulle backpacke 1 år i Australia og Asia to dager etter julaften.
Han og min far var hos oss på julaften og det var den beste julaften jeg har hatt <3
Selv om jeg skulle på jobb kl 05.00 første juledag så la ikke det noe demper på feiringen <3

Ja, jeg var jo aldri vant til det, og ville heller ikke når jeg ble så stor at jeg fikk lov. Mine får også tilbudet nå som de er store, men nei, det har de ikke lyst til.
Høres faktisk veldig magisk ut!

Det er mange ting altså [emoji173]️ pynting av treet på kvelden, lillejulaften. Nissebesøk og grøt på julaften, den kjempekoselige familiegudstjenesten i kirka, pakkeåpning, og all den gode maten. Husker veldig godt mange av Disney klassikerne på TV på morgenen på julaften [emoji173]️

Jul ble aldri feiret noe særlig i min familie. Ble aldri pyntet noe særlig og vi hadde ikke noe juletre, gikk ikke i kirken, ikke besøk av noe julenisse, hørte aldri på noe julemusikk. Moren min bakte vel litt julekaker, vi hadde julemiddag (ikke hvert år det heller siden min far ikke er noe glad i pinnekjøtt eller ribbe så da ble det av og til fisk på julaften) og vi fikk noen gaver. Følte egentlig aldri noen julestemning - det kom først etter jeg ble i lag med min kone som er VELDIG glad i julen. Nå er jeg ogå blitt glad i jul og gleder meg til å skape mange gode minner med datteren vår som skal feire sin første jul nå.

Mine beste minner er da vi våknet på julaften så lå det ett stort teppe på gulvet med 3 flasker julebrus, 3 gaver å det sto på Disney på tven + hele huset luktet ribbe og julemat å juletreet var tent :)

Men jeg glemmer aldri da vi så julenissen!
Vi brukte å dra på bursdag til ei på lillejulaften + vi leverte julegaver.
Når vi dro fra bursdagen så så vi julenissen hoppet over hekkene mellom husene. (de i nabolaget der brukte å samarbeide om å dele ut gaver til ungene).
Enda den dag i dag så snakker vi om at vi så julenissen :)

Har du noen favoritt minne fra julen da du var liten?

Første gode juleminne jeg husker var nok julen da jeg var 18, og hadde flyttet hjemmefra. :)
Det var vel et par semigode julefeiringer før jeg ble 6 år, men dem husker jeg ikke.
Nå skaper vi nye gode minner for, og med vårt eget barn. <3

Pynting av juletreet sammen med mamma :)

- pepperkakebaking og pepperkakehuspynting
- pynting av tre lille julaften

Back
Topp