Fatter det ikke!

Senna

Gift med forumet
Herregud for noen netter vi har hatt de to siste dagene. Minsten har sovet 2,5 time sammenhengende på det meste, ellers har han bare grått og grått og grått.. Natt til i går hadde han feber, men var feberfri i natt. Så han er litt forkjølet, men ikke så aller verst i formen. Han har vært dårligere før, uten at han har holdt på sånn om natta.
Jeg har prøvd alle triks i boken; ligge med hodet høyt, ligge sammen med meg, amme, gi vann, paracet, dentinox, nesedråper... Ingenting funker! Han griner og griner, og jeg vet ikke hvordan jeg skal trøste han.
Jeg fatter ikke hva som plager han! Tenkte på ørene, men han reagerer ikke når jeg er borti ørene. Nesedråper og paracet ville ha hjulpet om han hadde vondt.
Tenkte også på tenner.. Men hvorfor gjør det bare vondt på natten og når han skal sove, isåfall? På dagen er han blid, spiser som han pleier.. Bare endel mer klengete enn til vanlig, sikkert fordi han er stuptrøtt selv.

Klikker seriøst hvis han skal holde på sånn lenge!!! *zombie*

Kjenner meg absolutt igjen jeg også... kan det være utviklingssprang kanskje? Var ei på april som hadde oversatt endel stoff om det. Verdt å ta en titt på [:)]

å fy f***!!! Jeg skulle akkurat til å lage lignende tråd, men da klenger jeg meg på din isteden! Jeg holder på å bli gal! De siste 4 nettene har hun vært helt krapyl [&:][:D] Sover maks 2 timer i strekk og HYLgriner når hun våkner og er klin umulig å roe. Jeg prøver så helsikes hardt jeg kan med å holde meg hard med amming og å ta henne i senga til oss, men jeg er så trøtt at jeg vet ikke om jeg takler enda en natt nå... Jeg vet jo at jeg gjør det, men puuuuuh, jeg er sliten!

I motsetning til Jonah, så er Mathea fryktelig survete om dagen også, hun tester meg hele tiden og akkurat nå sitter hun i lekegrinda og leker og jeg må bare overse henne. Så snart jeg ser på henne, så kommer survelyden.
Jeg er sikker på at det er tenner oppe som plager nå, for i natt hadde hun hånden i munnen flere ganger når hun gråt, men den derre Dentinoxen.....fatter ikke hvem som laga den og trodde den skulle fungere på større babyer [8D]

ORIGINAL: fru_vann123

Sympati og stor klem til deg! Sånne netter er drepen - jeg føler med deg!

Huff - når du svarer på sånne innlegg, så føler jeg meg dum som klager... [8D]

Problemet er egentlig ikke søvnen, for jeg klarer meg alltids med litt lite søvn. Men det er så fælt å ikke kunne stilne gråten! Jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe han, men ingenting funker.. Fortvilende å sitte med en hylskrikende baby i armene og ikke få til å trøste. [&o]

Får bare satse på at det kanskje er tenner eller utviklingssprang. Han har jo endel å gå på med begge deler (han har ikke en eneste tann enda, og ligger litt etter i motorikken) så det er logiske forklaringer.

Håper dere andre får bedre netter fremover også! Fy så jævlig det er å ha det sånn! Stakkars dere som sliter med dette hver natt.. [:'(]

Lucas var helt likt som dette for et par uker siden, da lagde jeg en tråd om utviklingssprang, at det er vanlig når de er mlm 40 og 46 uker (og det er jo rundt der de er nå). Lucas hadde jo en enorm utvikling i julen og det var helt jævlig på natten, bare gråt og gråt - NEKTET å sove i egen seng, skulle bare ligge på puppen eller leke o_O Jeg holdt på å bli kokko-galen! Det gikk over etter en ukes tid med herjing! Hjelpe meg jeg var sliten da!! Så full sympati til deg!!!

Må bare si at da Lucas fikk tenner nektet han å sove på natten og, men var blid som en sol på dagen. Det kan være fordi på natten skal de slappe av og sove, og da kjenner de smerten i munnen mer enn på dagen når de leker. [:)]

Stor klem og stor dose tålmodighet! Det går heldigvis over så hold ut! [:)]

Øreverk? Ville prøvd Ibux flytende.. Her har minsten hatt øreverk og legen fortalte at det beste mot øreverk var Ibux, da dette gikk rett på øret.

Masse god bedring til minsten!!

ORIGINAL: Plink

Øreverk? Ville prøvd Ibux flytende.. Her har minsten hatt øreverk og legen fortalte at det beste mot øreverk var Ibux, da dette gikk rett på øret.

Masse god bedring til minsten!!

Takk for tips! Det visste jeg ikke, jeg trodde stikkpiller tok det meste. [:)]

Maria; Det kan jo høres ut som det samme som vi går gjennom nå. Jeg satser på at det er noe sånt. De siste dagene har han begynt å stille seg på alle fire, så kanskje han snart lærer seg å krabbe? [:D]
Heldigvis går det over etterhvert, men det er tungt mens det står på.. Og så syns jeg så synd i han, når han gråter og ingenting hjelper. [&o]

ORIGINAL: Delirious

Problemet er egentlig ikke søvnen, for jeg klarer meg alltids med litt lite søvn. Men det er så fælt å ikke kunne stilne gråten! Jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe han, men ingenting funker.. Fortvilende å sitte med en hylskrikende baby i armene og ikke få til å trøste. [&o]

Det er jo likegyldig om det er en, to eller ti netter som er sånn - når mamma ikke klarer å trøste da går vi bare RETT på felgen! Vet hvordan det kjennes og det er en forferdelig følelse - så masse sympati til deg [:)]

Og jeg har ikke turd å skrive noe om det for at ikke jeg skulle jinxe noe men vi er i fremgang med sovingen - både på mor og barn. Tilbakeslag nå som hun er syk selvsagt, men det er naturlig.

Klemmeklemme - det går over!!!

Maria; Det kan jo høres ut som det samme som vi går gjennom nå. Jeg satser på at det er noe sånt. De siste dagene har han begynt å stille seg på alle fire, så kanskje han snart lærer seg å krabbe? [:D]
Heldigvis går det over etterhvert, men det er tungt mens det står på.. Og så syns jeg så synd i han, når han gråter og ingenting hjelper. [&o]

Ja det forstår jeg veldig godt!! [:(] Er kjempe slitsomt!! Og spesielt når du som du skriver ikke aner hvordan du skal klare å stoppe gråten! Det er det værste som finnes! Hold ut kjære deg! [:)]

Vil du være med i åpen barnehage på onsdag (hvis du orker en liten stueforandring)? [:)]

Det er jo likegyldig om det er en, to eller ti netter som er sånn - når mamma ikke klarer å trøste da går vi bare RETT på felgen! Vet hvordan det kjennes og det er en forferdelig følelse - så masse sympati til deg [:)]

Og jeg har ikke turd å skrive noe om det for at ikke jeg skulle jinxe noe men vi er i fremgang med sovingen - både på mor og barn. Tilbakeslag nå som hun er syk selvsagt, men det er naturlig.

Klemmeklemme - det går over!!!

Takk for sympatien! Du er gullegod. [;)]

Godt å høre at det er fremgang hos dere! Ingen fortjener det mer enn dere! tvi tvi for at det fortsetter sånn! [:D]

Maria;

Jeg er lett med i barnehagen på onsdag, uansett hvor trøtt jeg er. Det hjelper alltid å komme seg ut, da rekker man ikke tenke på at man er trøtt. Men forhåpentligvis har han sovet litt innen onsdag. [;)]

Back
Topp