Fastsetting av termin ved tidlig ul

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Lurer på en ting til jeg - ble dere flyttet på tidlig ul?
Jeg har jo hatt tidlig ul hver uke fra 6-12 , og har hele veien blitt målt 4 dager lenger enn terminen fra uttak (IVF) .. Denne terminen er jo veldig sikker, så er kanskje derfor de ikke har justert terminen etter ul. Blir spennende å se på oul

Ja, men forholder meg til eggløsningsterminen fram til oul. Gidder ikke flytte fram og tilbake, har jo ingenting å si.

Jeg fikk akkurat samme termin som jeg hadde regnet meg fram til selv. Slik jeg forstod det så skulle ikke denne endres :)

Alle tidlige UL stemte overens med siste mens, så de har ikke endret på meg i hvert fall

Har sen eggløsning, så vanskelig for meg å vite nøyaktig termindato ut i fra mens. På veldig tidlig UL i uke 6 så har de sagt jeg var like langt som jeg trodde jeg var (både med førstemann og denne jeg venter nå). Ellers har jeg vært på UL i uke 12-13 med begge to og da ble jeg satt fram begge gangene. På OUL sist gang fikk jeg samme termindato som ved den jeg var på i uke 12-13. Så får se hva denne OUL sier. Skal på OUL om 2 uker, men det er egentlig litt tidlig pga sen eggløsning.

Jeg fikk akkurat samme termin som jeg hadde regnet meg fram til selv. Slik jeg forstod det så skulle ikke denne endres :)

Skal ikke terminen du har regnet deg fram til endres ved oul mener du? Ved oul så forholder de seg jo kun til mål av barnet og tar null hensyn til menstermin.. Så der risikerer man å bli flyttet langt

Skal ikke terminen du har regnet deg fram til endres ved oul mener du? Ved oul så forholder de seg jo kun til mål av barnet og tar null hensyn til menstermin.. Så der risikerer man å bli flyttet langt

Nei, ikke siden tidlig UL viste samme terminen mener jeg :)

Nei, ikke siden tidlig UL viste samme terminen mener jeg :)

Hadde ingen betydning her det i hvertfall - jeg kan til og med bli sluttet enda jeg vet akkurat når egget ble befruktet siden det er prøverørs. Ved fastsetting av termin er det kun mål av fosteret i uke 18 som har betydning uavhengig av tidlig ul og menstermin

Hadde ingen betydning her det i hvertfall - jeg kan til og med bli sluttet enda jeg vet akkurat når egget ble befruktet siden det er prøverørs. Ved fastsetting av termin er det kun mål av fosteret i uke 18 som har betydning uavhengig av tidlig ul og menstermin

Så merkelig! Det jeg ble fortalt var at termin ved tidlig UL var mer korrekt siden fostrene vokser mer likt på den tiden. Den jeg fikk da, vet jeg at samsvarer med eggløsningen min også :) Blir spennende å se på OUL da ;)

Så merkelig! Det jeg ble fortalt var at termin ved tidlig UL var mer korrekt siden fostrene vokser mer likt på den tiden. Den jeg fikk da, vet jeg at samsvarer med eggløsningen min også :) Blir spennende å se på OUL da ;)

Ja vet det finnes mye forskning på det også! Men sykehusene forholder seg likevel ikke til det

Jeg har fått beskjed ved mine ultralyder at jeg ikke skal forholde meg til noe annet enn termindatoen jeg får ved oul. Dette fordi fosteret vokser i rykk og napp, og den er den som gir den mest korrekte terminen i forhold til fosterets vekst. Min første ultralyd stemte på en prikk med eggløsning, nå i går ble jeg flyttet fem dager frem, så her har fosteret vokst en del! Blir spennende å se på de neste jeg skal ta, men jeg må likevel forholde meg til oul-terminen. :)

Jeg har fått beskjed ved mine ultralyder at jeg ikke skal forholde meg til noe annet enn termindatoen jeg får ved oul. Dette fordi fosteret vokser i rykk og napp, og den er den som gir den mest korrekte terminen i forhold til fosterets vekst. Min første ultralyd stemte på en prikk med eggløsning, nå i går ble jeg flyttet fem dager frem, så her har fosteret vokst en del! Blir spennende å se på de neste jeg skal ta, men jeg må likevel forholde meg til oul-terminen. :)

Blir spennende å se ja!
Her kommer jeg nok til å klage hvis du flytter meg mer enn noen få dager. Men det er jo noe de på fertilitetsklinikken ba meg gjøre, fordi man i mitt tilfelle vet akkurat når eggene ble befruktet! Retningslinjene som legene skal forholde seg til er også at termin IKKE skal flyttes ved prøverørs, men mange bryr seg ikke om disse retningslinjene. Men flere har fått igjennom klagen son bed å henvise til retningslinjene.

Med førstemann ble jeg også flyttet en del, men han ble til naturlig så der hàdde jeg jo ingenting å komme med ;)

Blir spennende å se ja!
Her kommer jeg nok til å klage hvis du flytter meg mer enn noen få dager. Men det er jo noe de på fertilitetsklinikken ba meg gjøre, fordi man i mitt tilfelle vet akkurat når eggene ble befruktet! Retningslinjene som legene skal forholde seg til er også at termin IKKE skal flyttes ved prøverørs, men mange bryr seg ikke om disse retningslinjene. Men flere har fått igjennom klagen son bed å henvise til retningslinjene.

Med førstemann ble jeg også flyttet en del, men han ble til naturlig så der hàdde jeg jo ingenting å komme med ;)

Nei, det blir spennende for din del da :) Jeg tempet, så jeg vet også når befruktning skjedde, men ikke like kontrollert som deg selvfølgelig. Men det skal bli spennende å se hva de sier på oul. :)

Nei, sjeldent de hører så mye på en når det kommer til termindatoer har jeg inntrykk av ;) Men stort sett går det jo greit, det er i grunn ikke kritisk før man går langt over tiden med feil termin, sånn egentlig vil jeg tro..

Det er jo veldig rart at de er så bastante synes jeg :p Måtte høre med legemannen, og han var veldig klar på at tidlig UL er den mest korrekte, og at det er større variasjon ved OUL enn tidlig UL!

Back
Topp