fastleger....

Blåmann

Elsker forumet
......er ikke alltid eksperter på svangerskap.......

Var hos lege i går på oppfølginstime for sykemelding (er sykemeldt pga psykisk utslitt av prøving og medisiner), og fortalte da at jeg var gravid. Han vet at jeg har vært igjennom prøverør. Jeg fortalte når de ulike datoene for behandlingen var, og da konkluderte han med at jeg var to-tre uker på vei[8|] Øhhh hallo, sa jeg, og forklarte ham hvordan man regnet det ut, og at jeg var 5 uker. Han ble enig i det da.

Så spurte jeg om å få ta en hcg blodprøve for å se stigningen. For en uke siden var den på 84, så denne uke bør den være mellom 1000 og 4000 hvis alt er bra. Jeg har gått med dødt foster i magen i to uker før, og vil gjerne unngå det igjen, ved å vite om det er håp om liv der.

Men han mente at det ikke var noe vits, for slike prøver kunne bare forvirre, og at jeg kun fikk tilbud om urinprøve. En positiv urinprøve viser jo ikke om fosteret døde dagen før, men jeg orket ikke diskutere.

Urinprøven var positiv da, så jeg får prøve å slå meg til ro med det. Men jeg synes at jeg burde møtt bedre forståelse pga min prøverhistorie, psyke og at jeg har mistet før.

Han er nyutdannet og jeg kjenner at jeg ikke har helt tillitt... så jeg kommer vel ikke til å renne ned døra hans, men heller velge å gå til jordmor etterhvert.

herregud da...
men har akkurat samme erfaringa.
jikk så mye til jordmor som mulig sist for legen hadde rett og slett ikke peiling.
håper jeg kan det denne gangen også.

Herregud - at det går an! Har du tenkt å bytte fastlege?

Herremin,for en dust [:@][:@]

Noen ganger,så er det faktisk SÅ verdt det å gå til volvat etc asså,for da blir man iallefall tatt på alvor.

ORIGINAL: Soul

Herregud - at det går an! Har du tenkt å bytte fastlege?

Han er vikar for min egentlige kvinnelige fastlege, men hun er ute svangerskapspermisjon støtt og stadig[8D]
Så jeg får holde ut, men skal prøve å gå mer til jordmor etterhvert.

Jøsses, det var da veldig snodig?! Trodde nesten de også syntes det var en selvfølge å ta en blodtest med din historie. Han er jo tydeligvis ikke helt oppdatert heller når han trodde du var to-tre uker på vei... Sender deg navnet til den jordmoren jeg brukte på en melding. Jeg syntes hun var kjempeflink og kommer til å ha henne denne gangen også. Mindre murringer i dag?

Back
Topp