Fastende blodsukker

SommerbarnaMine

Betatt av forumet
Junibollene 2023
♡ Babymais2026 ♡
Har ikkje teke glukosebelastning pga 2. svangerskap og alvorlig HG, men har tatt fastande blodsukker for å få ein indikasjon.
Det ligg på 3,2.
Er det lavt? Har det noko å sei? Fekk berre vite talet, og eit «du er i alle fall laangt unna svangerskapsdiabetes» :happy090

Mener på jeg hadde 4,5 fastende, vet ikke om det hjelper deg noe men:shy:

Har ikkje teke glukosebelastning pga 2. svangerskap og alvorlig HG, men har tatt fastande blodsukker for å få ein indikasjon.
Det ligg på 3,2.
Er det lavt? Har det noko å sei? Fekk berre vite talet, og eit «du er i alle fall laangt unna svangerskapsdiabetes» :happy090
3,2 er helt fint, godt innenfor grensen til svd:)

Det ligg på 3,2.
Du ligger jo såpass lavt at du kan få ubehag av det, og i verste fall svime av

Måtte Google, "Når blodsukkeret faller under et visst nivå (under 4 mmol/l) har du for lite sukker i blodet til at hjernen kan fungere normalt. Denne tilstanden kalles for hypoglykemi, som betyr lavt blodsukker."

Sier diabetes.no

Du ligger jo såpass lavt at du kan få ubehag av det, og i verste fall svime av
Ja, for eg er faktisk plaga med det. Kroppen prikkar ofte av ingenting, får ubehag ved brystet, følest ut som føtene ikkje vil bæra meg. Har svimt av ein gang (var heldigvis på sjukehuset).
Er underernært, med lavt blodtrykk i tillegg, og har HG, så får jo ikkje i meg noko for å snu det heller :arghh: at blodsukkeret no er lavt også hjelper sikkert ikkje på…

Ja, for eg er faktisk plaga med det. Kroppen prikkar ofte av ingenting, får ubehag ved brystet, følest ut som føtene ikkje vil bæra meg. Har svimt av ein gang (var heldigvis på sjukehuset).
Er underernært, med lavt blodtrykk i tillegg, og har HG, så får jo ikkje i meg noko for å snu det heller :arghh: at blodsukkeret no er lavt også hjelper sikkert ikkje på…
Sykehuset har ikke noe å hjelpe deg med da? Hvis man ligger for lavt for lenge kan man ta skikkelig skade av det

Fastende blodsukker er 5,3 eller over om man har svangerskapsdiabetes ☺️ Men man kan ha svangerskapsdiabetes og fremdeles ha lavt fastende, hvis totimers målingen er 9.0 eller over. Men med en tilstand som din er nok glukosebelastning neppe tilrådelig eller noe du vil presse deg gjennom. Mest sannsynlig har du ikke svd, følger man statistikken. Det at du har lavt fastende blodsukker henger gjerne sammen med alvorlig HG? Håper du får god oppfølging. Leste nettopp en artikkel om en kvinne som slet med denne tilstanden, og det virket helt grusomt. Men syns det er så bra at folk vil dele, hun virket så fin syns jeg. Masse god bedring! ♥

Back
Topp