Fastende blodprøve

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Var inne til første kontroll i dag. Tok blodprøve, leverte fra meg urinprøve og fikk masse papirer. Så sa legen jeg må komme å ta en fastende blodprøve. Hvorfor tenker jeg når? Er det noe forskjell på blodet med eller uten mat?

❤️April 2015❤️

Ja det er stort sett en grunn for at man møter fastende på mange prøver. Da får man ett nøyaktig resultat, ingenting som påvirker blodet;)

TuMmY LoVe

Det har jeg aldri blitt bedt om... En spesiell grunn til at man må ta det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer Ann på hvilken prøver. Ofte viss en skal måle korrekte blodverdier så vil en ta det fastende. Måle blodsukker feks... Trenger ikke være noe alvorlig for det om :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Nå har jeg vært redd for denne prøva i flere uker for etter all googling fant jeg ut at det er blodprøve, drikke sukkervann så vente 2 timer uten mye bevegelse og så ny prøve.
Men i dag skal jeg inn til svangerskapskontroll så da tenkte jeg at jeg måtte ta den. Går inn får et stikk i fingeren så er jeg ferdig sier dama.. Huff tenk å vært så redd for en prøve så er det bare en fille ting..

Nå har jeg vært redd for denne prøva i flere uker for etter all googling fant jeg ut at det er blodprøve, drikke sukkervann så vente 2 timer uten mye bevegelse og så ny prøve.
Men i dag skal jeg inn til svangerskapskontroll så da tenkte jeg at jeg måtte ta den. Går inn får et stikk i fingeren så er jeg ferdig sier dama.. Huff tenk å vært så redd for en prøve så er det bare en fille ting..
Det du beskriver der er glukosebelastning. Da sjekker de deg for diabetes ;)

Back
Topp