Fastelavn!

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Markerer du?

Hvilke tradisjoner har du? Hvilke boller er et "must"?
Baker du?

For oss er vanlige hveteboller, delt i to og emd krem på, egentlig servert med toppen på og melis oppå der igjen, men tidvis bare servert som halve boller med krem, det er jo mye mer spisevennlig, et must. Somregel kommer meg veldig lett unna ved at mamma inviterer oss på kaffi og boller :)

Bjørkeris inne har vi ikke, vi har pollenallergikere i hus, men det er lov å rise andre på baken og si "fastelavn!" denne dagen sånn for gøy.

Stort mer gjør vi egentlig ikke.

Gjør ingenting

Spiser boller med krem. Ellers ingenting.

Det har hendt at jeg har bakt boller, men det er for det meste tilfeldig, og minste sliter med magen så vi har ikke hvetebakst lenger

Spiser boller med syltetøy og krem.

Syns det er koselig at eldste kommer hjem med fastelavnpynt fra barnehagen. Jeg elsker farger og våren. Har ikke pleid å markere fastelavn så mye, men har ikke noe i mot om det hadde blitt tradisjon ut av den dagen, gjerne med besøk innad i slekten :cat:

Boller med krem, jeg bruker alle mulige anledninger til å bake.

Kan ikke ha fastelavens ris pga allergi. Hender at jeg baker boller hvis vi får besøk, hvis ikke så marker vi ikke dagen

Vi er på fastelavens arrangement, der ungene kler seg ut, slår katten av tønnen og spiser boller.

Fikk en kjempe god bolle sist helg med mandelremonce i! Er ikke så glad i verken krem eller syltetøy.

Liker best boller med krem, svigerfamilien serverer som regel boller med krem og syltetøy synes det blir too much, men litt plagsomt da de er ferdig fylt når de serveres:/

Spiser boller med krem, baker selv :) Går greit å ha bjørkeris inne, hvis vi ikke setter den i vann. For da springer den ikke ut :)

Spiser hjemmelagde boller med krem. Og pynter med fastelavnsris. Kjøpte et kunstig ett i fjor som ikke plager pollenallergikeren :)

Lager fastelavensris med ungene, og spiser hveteboller med krem og jordbærsyltetøy.

Boller med krem og syltetøy (helst rørte bringebær), ingen fastelavensris pga allergi dessverre. Når lille blir gammel nok tenker jeg at pappaen skal få lage fastelavensris med henne og henge de opp ute siden vi ikke kan ha de inne. :)

Back
Topp