Faste tider?

Carla82

Gift med forumet
Har dere faste tider til alt for babyen? Når den sover, og når den spiser, når dere leker f.eks..? Jeg prøver å få litt orden og rutiner på ting, tenkte at det kanskje hjelper på all gråtingen til Marcus, men vet ikke helt hvordan jeg skal legge opp dagen og kvelden..Hvordan gjør dere det?

Prøver å stå opp rundt åtte hver dag og legger henne i 22 tiden på kvelden. Ellers på dagene tar vi det som det kommer

Har kun fast leggetid jeg...klokken 21.00 +/-
såblir jo kvelds steller rundt 8..så spiser leker vi litt ogkoser så mat...

dagen ellers er opp til henne egentlig..av og til sover hun lite på dagen og noen ganger masse...hun får mat når jegmerker hun ersulten...og leker når hun vil leke egentlig...merker veldig godt om hun vil ligge alene å dulle eller vil bli dulla med..[:D]

men tror rutiner kommerlitt av seg selv jeg da....men hva vet vel jeg egentlig...har aldri jobbet eller hatt unger før..men føler de få rutinene vi har bare har skjedd automatisk...så opprettholder jeg det bare..?!

Her står vi opp fast kl.0800-08.30 hver morgen, uanz hvordan natta har vært..[;)]
Og om hun fremdeles sover,så  vekker jeg henne forsiktig.. Spiser, leker litt, spiser litt til, og så sover hun en liten time fra 11.00-12.00..
Ute å går tur etterpå(prøver iallefall), og så har hun en lang dupp fra ca 14.00 til nesten 17.00..[:)]
 Å så starter vi med kveldstell/bading i 19.00 tida.. Spiser kveldsmat og koser, og så er hun senest i seng  kl.21.30..[;)]
Tror d er viktig å få inn noenlunde faste rutiner tidlig..
Men har vi besøk, eller hun ikke vil så sove i d hele tatt,så stresser jeg ikke noe av den grunn..
Hun har nesten selv "laget" rutinen..

Men d jeg er fast bestemt på er å stå opp om mårran,og leggetida på kvelden..[>:]

ORIGINAL: Ju9ta

Her står vi opp fast kl.0800-08.30 hver morgen, uanz hvordan natta har vært..[;)]
Og om hun fremdeles sover,så  vekker jeg henne forsiktig.. Spiser, leker litt, spiser litt til, og så sover hun en liten time fra 11.00-12.00..
Ute å går tur etterpå(prøver iallefall), og så har hun en lang dupp fra ca 14.00 til nesten 17.00..[:)]
 Å så starter vi med kveldstell/bading i 19.00 tida.. Spiser kveldsmat og koser, og så er hun senest i seng  kl.21.30..[;)]
Men har vi besøk, eller hun ikke vil så sove i d hele tatt,så stresser jeg ikke noe av den grunn..

Men d jeg er fast bestemt på er å stå opp om mårran,og leggetida på kvelden..[>:]

Så flinke dere er da[;)] Håper jeg klarer å få sånn orden på dagen også! Akkurat nå er det helt kaos føler jeg, og han får nok litt lite søvn, og så resulterer det i mye hyl og skrik..

ORIGINAL: Tuttlings

ORIGINAL: Ju9ta

Så flinke dere er da[;)] Håper jeg klarer å få sånn orden på dagen også! Akkurat nå er det helt kaos føler jeg, og han får nok litt lite søvn, og så resulterer det i mye hyl og skrik..

Takk...[:)] men d på dagtid-rytmen er kommet den siste mnd..[;)] 

Bare på leggetiden[8D]

bare leggetid her.
tar det som det kommer. Har så ulike ting jeg gjør hver dag at jeg orker ikke "låse" meg pga rutiner. hehe

Vi har fast leggetid (mellom 20.00 og 20.45), og står opp til noenlunde fast tid på morgenen. Han får som regel mat en gang mellom 5 og 7 på natten, sovner igjen, og når han våkner da, så står vi opp. SÅ har det blitt til at måltidene har blitt ganske så regelmessige etterhvert. Han spiser hver 3. time, som regel 11, 14-15, 17 og 19.30-20.00. Men vi har hatt litt styr med dagsovingen innimellom da. Han fant en rytme med en liten dupp i vogga etter vi hadde stått opp, trilletur og soving fra 12-14 (av og til helt til 15.30), liten dupp i vogga på ettermiddagen og trilling og soving i 18-tiden. Men nå har jeg vært hjemme hos mamma og pappa på pinseferie, og da har det ikke vært like enkelt. Men satser på at de gode rutinene blir fastere og fastere etterhvert. [:)]

Vi har begynt å stå opp mye tidligere nå,så står vel opp mellom 7-8 og Selma sovner jo igjen rundt 9-11....Sånn ellers på dagen er det ikke noen faste tider,hun får mat når hun er sulten og sover når hun er trøtt... Så på kvelden tar vi pysjen på mellom 18-20,kommer litt ann på om bleien er full eller ikke... Så sovner hun rundt kl 21... Prøvd å legge henne hvis hun slukner tidligere,men da våkner hun opp igjen og vil ikke sove før hun har fått litt mat.....

her er d opp senest 8 hver morgen, da nekter david å ligge mer!!

dagene går egentlig etter hannes noter... han spiser ca hver 3-4- time, d må jeg nesten holde da han får flaske også...

ellers så har vi han la med oss frem til vi legger oss..bruker vognbaggen når han skal ha seg lurer...
 vi har prøvd å legge ha rundt 8 tiden, d resulterer i over 2 timers hylskriking, så d har vi gitt opp.. rutinene får komme senere...

rutinene kommer av seg selv di... gjorde ihvertfall det med ho første... rutinene kom  når ho begynte å spise grøt å sånn..
nå har vi bare rutine med legging kl 21 til prinsen.

legger henne mellom 21-22 hver dag

her legges det ca 22 på kvelden. har gjort det siden han var ca 4 uker. litt vanskelig å være kjempenøye på det, hvis måltidene ikke passer helt, så noen ganger blir det 21 og andre 23. I begynnelsen sov han til halv tre-tre, så til fire, og de siste nettene helt til seks! Etter seks-måltidet er han fremdeles kjemptrøtt, så da sover han til ni, noe som passer meg utmerket! så jeg får tid til avis, dusj og frokost[:D] Å så (PRØVER....) jeg å trille ca i tolvtiden.. da blir det litt soving.. Ellers går dagene litt så som så, litt soving og litt leking og masse kos[:D]

snuppa vår legger seg hver kveld klokka 22.00 og har gjort det siden fødselen. Vi steller henne ca 21.30 og ammer i senga rundt 21.40 og klokka 22.00 har hun sovnet. Og så sover hun til rundt 07.30 og da ammer vi litt og koser oss i senga og sover litt til....så står vi opp alt fra 09-10. Etter stell blir det litt lek og kos, så amming og så sover hun seg gjennom hele formiddagen. Er kun oppe hver 3 time for amming og bleieskift. Hun er med andre ord et sovedyr på formiddag. med mindre vi er inne hos noen på besøk på formiddag,for da får hun ikke til å sove så godt, men da sover hun desto mer på kveldingen.
Hun starter dagen sin mellom 16.00-1800 og er så våken og aktiv og leken fram til 21.30, før hun legger seg igjen. På kvelden trenger hun kun å ta en eller to powernaps på en halvtimes tid, sånn at hun ikke blir overtrøtt, og powernapen tar hun enten på trilletur, i sofaen på ei dyne eller i senga etter ei amming[:D] Og på kveldene pludres det, smiles, koses og lekes, og det er så supergøy[:D]

Rutinene har jenta vår selv stått for siden hun var nyfødt nesten, er ikke mye vi har måttet skape her ennå....Hun følger så absolutt det livet hun hadde i mammas mage i forhold til søvnmønster og aktivitet[:D]

Så rart å se at babyene er så forskjellige.. Vår er tydeligvis nattfugl: i det siste vil hun ikke såve før ca kl. 01.00 på natten[:o] Og da har vi ikke så travelt med å stå opp om morgenene.. Ikke noe fast rutine ang. amming heller. Men dette er sikkert vanlig: hun er jo bare 7 uker gammel[;)]

ORIGINAL: Eirin_3

Prøver å stå opp rundt åtte hver dag og legger henne i 22 tiden på kvelden. Ellers på dagene tar vi det som det kommer

Ganske likt her, men han er i seng mellom 21 og 22 hver eneste kveld og vi står opp mellom 7 og 9 hver morgen, men det er liksom da han er trøtt og da han vil opp, så det er han som har laget "rutinen" og ikke vi[;)] men den passer oss så godt og han følger den forholdsvis slavisk, så ser ingen grunn til å prøve å få han i seng tidligere f.eks, det får heller komme senere. Han har seg en blund ca. fra 6-8 hver kveld, så da får vi en time-halvannen med kveldsstell og pupp før han sover for natta og det er veldig ok, så får vi voksne litt voksentid også[:)] snille hensynsfulle gutten vår[;)][:D]

Markus får mat i 11 tiden om kvelden og legger han etter det. Da sover han til ca 7/8 tiden for han vil ha mat igjen.. dagene tar eg som de kommer, men går sånn ca tre til fire timer mellom måltidene:)

Back
Topp