Faste sovetider

MaJa<3

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Er det noen som har nogenlunde faste sovetider på dagen? Når og hvor ofte sover de?

Her sliter vi litt med dagsoving... Ofte sover hun bare en halvtime av gangen og da blir hun veldig grinete jevnt over dagen. Noen ganger kan hun sove 1,5 time i strekk, men det er sjeldent :( jeg tror hun sover alt for lite i løpet av dagen.

Hun sover vel da tilsammen 2-3 timer i løpet av dagen...

Det varierer litt, men begynner å bli en rutine; ca 45 min kl 08, 1 1/2 time kl 11, 30 min kl 14:30 og 45 min kl 16:30. Legging for kvelden kl 19. Han blir grinete hvis han ikke får sovet nok. Nå når det er så varmt sliter han mer med å sove på dagtid og i dag har han vært suuuupergrinete!

Det varierer litt, men begynner å bli en rutine; ca 45 min kl 08, 1 1/2 time kl 11, 30 min kl 14:30 og 45 min kl 16:30. Legging for kvelden kl 19. Han blir grinete hvis han ikke får sovet nok. Nå når det er så varmt sliter han mer med å sove på dagtid og i dag har han vært suuuupergrinete!

Høres omtrent ut som de tidene jeg har tenkt å prøve ut i morgen. Det er ikke så lett å se at han er trøtt, før han plutselig er overtrøtt. Tror derfor jeg må legge han litt mer etter klokka. Helt tydelig at vi har lagt han ned for seint de siste dagene.

Det varierer litt, men ca slik ser det ut:
09-12:30
14-16
17:30-19:30
Også legger han seg for natta ca mellom 21 og 21:30. Litt tidligere dersom alle lurene har funnet sted på tidligere tidspunkt enn de jeg har skrevet. ;)
Lurene er på som regel 2,5 timer, men av og til kan én lur vare i 1,5 time også. Det går sjelden mer enn 1,5-2 timer mellom hver lur. Han har omtrent 3-4 lurer.

Det varierer litt, men ca slik ser det ut:
09-12:30
14-16
17:30-19:30
Også legger han seg for natta ca mellom 21 og 21:30. Litt tidligere dersom alle lurene har funnet sted på tidligere tidspunkt enn de jeg har skrevet. ;)
Lurene er på som regel 2,5 timer, men av og til kan én lur vare i 1,5 time også. Det går sjelden mer enn 1,5-2 timer mellom hver lur. Han har omtrent 3-4 lurer.

Så deilig med lange lurer! Håper vi får til det etterhvert her også. En så lenge er de 30-40 minutter :/

Så deilig med lange lurer! Håper vi får til det etterhvert her også. En så lenge er de 30-40 minutter :/

Jeg nyter det virkelig! Storesøster hadde kun lurer på 30 minutter, og da hadde jeg brukt 30-60 minutter på å få henne til å sovne.

Jeg nyter det virkelig! Storesøster hadde kun lurer på 30 minutter, og da hadde jeg brukt 30-60 minutter på å få henne til å sovne.

Litt sånn jeg føler det er her. Bruker like mye tid på å få han til å sove, som han sover. Men nå har jeg bare brukt 20 min, inkludert bleie og klesskift :) så får vi bare se hvor lenge han sover.

Her er det kun 30 min lurer gjennom hele dagen. Men hun har lange netter. Sovner ca 19.00 og tar mårran ca 09.00(vi mater i mellom altså) hun er strålende fornøyd så jeg tror ikke hun trenger mer. Nå bruker jeg disse halv timene til å gjøre ingenting. Så får jeg heller vaske klær/rydde når hun er våken. Storebror sov lange dupper så er veldig uvant.

Rytmen forsvant med mageproplemene... Nå kan han plutselig sove 4 timer en dag, og 2,5 en annen dag, men det virker som om han endelig får sove godt om natta så lenge det ikke er for varmt i rommet.:) Ønsker og prøve på faste sovetider siden han også blir fort overtrøtt, men vet heller ikke helt hvordan jeg skal legge de opp. Det kommer jo helt ann på natte søvnen hans og når han vil står opp. Men kan jeg spør dere som har en ca rytme. Hvor lenge dere har h*n våken etter morgenstellet, og ca hvor lang tid det tar fra dere våkner til dere er stått opp?

Her er det ikke faste sovetider fordi hun våkner til forskjellig tider. Men jeg tar utgangspunkt i ca 1,5 timer etter at hun våknet fra sist dupp. Noen ganger må hun sove etter en time og andre ganger to

Hun har én fast dupp, fra 08.15 ca (da går vi til skolen) til 11.00 ca. Etter det har hun times dupper, kanskje halvannen time. Hun sover ikke etter kl 20.30 på kvelden. Hun får siste flaske ca kl 21.00 også sovner hun rundt 22/22.30

Står opp halv 9 og sover fra
10:30 - 13:00
15 - 17 så prøver jeg og holde han våken til 7 - halv 8 men som regel har han seg en halv time på øyet. :)

I alle dager.. Her sover han en halvtime mellom 11.30-12, en halvtime fra 14-14.30 og en siste dupp mot tvang fra 16.30-17-00. Misunner dere dupper som varer i mer enn 30 minutter altså. Ikke rart han er stup trøtt de dagene han nekter å sove 16.30 :)

I alle dager.. Her sover han en halvtime mellom 11.30-12, en halvtime fra 14-14.30 og en siste dupp mot tvang fra 16.30-17-00. Misunner dere dupper som varer i mer enn 30 minutter altså. Ikke rart han er stup trøtt de dagene han nekter å sove 16.30 :)
Signerer den!! En sjelden gang han kan sove 1 til 1 1/2 t.. Men som regel blir det 30 min.

Kjenner jeg er litt "glad" at det er flere som har barn som bare tar halvtimes dupper. Overalt hører jeg at det må jo være aaaaalt for lite og skrekk og gru. Men Åssen i heite skal man få tvinga en unge til å sove da??!! Her og blir det ingen morro ettermiddag hvis hun ikke får sovet den siste rundt halv fem. Kjenner det hadde vært gått med en time for seg selv i blandt

Har fått en slags rutine på at han helst vil sove litt ca en time etter at vi har stått opp. Ellers er alt tilfeldig. Han sover også maks en halvtime, og bare oppå meg. Om natta vil han også bare ligge inntil meg.

Kjenner jeg er litt "glad" at det er flere som har barn som bare tar halvtimes dupper. Overalt hører jeg at det må jo være aaaaalt for lite og skrekk og gru. Men Åssen i heite skal man få tvinga en unge til å sove da??!! Her og blir det ingen morro ettermiddag hvis hun ikke får sovet den siste rundt halv fem. Kjenner det hadde vært gått med en time for seg selv i blandt
Samme her, hopper vi over halv 5-duppen blir det bare sutring og han våkner etter 30 min etter legging og tror det var siste duppen ;)

Har ingen dagsover jeg heller. Tvillingene mine sov mange timer i strekk, men denne karen er det verre med. Merker han blir fort trøtt om morran da. Gjerne bare en time etter at vi har våknet (mellom 7 og 8.30 en gang). Varierer litt fra dag til dag hvordan vi gjør det. Triller vi tur blir ikke duppen så lang. Maks en time, gjerne mindre. I dag ble det dupp i bæreselen innendørs, og da sover han lenge. Nesten to timer. Og så må han ha en dupp i 14-15-tiden igjen. Den bruker å vare i maks 40 min og så en halvtime til i 17-18- tiden. Legger han alt mellom 20.30 og 22 litt etter hvilke planer jeg har. Han ammes i søvn så jeg må være tilstede

Gud så misunnelig jeg blir! Jenta mi sov ikke på dagen fram til 6-7 mndr! Altså sovna med puppen og sov er kvarter før jeg prøvde å flytte henne men da våknet hun. Håper neste baby'n blir en sovebaby, satser alt på det. For sist var jeg utslitt, hadde alltid en våken baby minus da jeg selv sov om natta da...

Back
Topp