Faste og sukkertest

Du skal vel ikke spise etter kl 24 :)
Jeg fikk bare beskjd om å ikke spise frokost eller drikke når jeg skulle..

Jeg tok testen på fredagen og fikk beskjed om å ikke spise og drikke noe (bortsett fra vann da) etter kl. 22 kvelden før.

Jeg drakk ingenting på morgenen før testen (spiste heller ikke noe). Jeg synes faktisk sukkertesten var verre nå sist enn første gang, men bestod jo med glans ;) lykke til!

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne drikke vann men ikke noe annet.

Jeg gjorde det i forrige uke, fikk lov til å drikke litt vann på morgenen. Jeg var også redd for å bli svimmel og slapp av å ikke kunne spise, men når du kommer på sykehuset skal du drikke 3 dl. med 75% glukose, du får en del energi av det...;) Lykke til!

Jeg drakk heller ikke noe, men hun sa det til meg da jeg kom dit og skulle ta testen og spurte åssen det gikk.
Jeg måtte drikke 2 dl og ble ganske så svimmel og rar i den første halv timen. Sikkert aaaaalt for mye sukker plutselig ;)

Jeg skal også ta sukkertest på fredag. Har vert veldig trøtt, og er tørst hele tiden. Så legen min ville teste meg for svangerskapsdiabetes.

Jg hadde 4, 4 ved oppmøte og 7, 5 etter 2 timer.. legen skulle kontakte meg når han fikk svarene sa sykepleieren.. mn virker det greitt? Har jo ikke peiling:-)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
Man skal helst ligge under 7 etter to timer... Jeg lå på 4,6 da jeg kom dit i forrige uke og på 6 etter to timer noe legen min var fornøyd med

Jg hadde 4, 4 ved oppmøte og 7, 5 etter 2 timer.. legen skulle kontakte meg når han fikk svarene sa sykepleieren.. mn virker det greitt? Har jo ikke peiling:-)

Skal vel være under 7, så spørs om du får beskjed om å begrense sukkerinntaket...
Jeg hadde 5,6 etter 2 t i uke 18 (eller var det i uke 20), og skal ta ny test i uke 28...

Merkelig... jeg drikker ikke brus og spiser bare snop på fredag el lørdag. . Vanlig kosthold siden jg har to barn.. altså skiver og vanlig middag... og normalvektig. Bare lagt på mg 7 kg til nå ( uke 29).... går jo nesten ikke an å begrense mer sukker, jo.....:rolleyes:

Jeg hadde 7.6 etter 2 timer, og fikk beskjed på Ullevål at det var greit, har man over 7.8 må man gjøre tiltak. ?

Glukosebelastning i svangerskap

Glukosebelastning gjøres for å stille diagnosen diabetes. Det er en undersøkelse med blodprøver, der blodsukkernivået måles både fastende og 2 timer etter inntak av en bestemt mengde sukkerblanding.
Av Tore Henriksen, Oslo universitetssykehus
Hvis det fastende blodsukkeret (i plasma) er over 7 eller 2-timersverdien er over 11 har du fått en svangerskapsdiabetes. Hvis 2-timers-verdien er mellom 7.8 og 11 kaller man det også svangerskapsdiabetes. Alle disse verdiene har litt lavere grense hvis det er fullblod (fingertuppblod).

Jeg hadde 7.6 etter 2 timer, og fikk beskjed på Ullevål at det var greit, har man over 7.8 må man gjøre tiltak. ?

Glukosebelastning i svangerskap

Glukosebelastning gjøres for å stille diagnosen diabetes. Det er en undersøkelse med blodprøver, der blodsukkernivået måles både fastende og 2 timer etter inntak av en bestemt mengde sukkerblanding.
Av Tore Henriksen, Oslo universitetssykehus
Hvis det fastende blodsukkeret (i plasma) er over 7 eller 2-timersverdien er over 11 har du fått en svangerskapsdiabetes. Hvis 2-timers-verdien er mellom 7.8 og 11 kaller man det også svangerskapsdiabetes. Alle disse verdiene har litt lavere grense hvis det er fullblod (fingertuppblod).
Blir spennende å se hva jeg får i morgen:/

Venter en liten prins 9 November ❤

Back
Topp