Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så man kan drikke vann? Jeg fikk beskjed om å ikke drikke eller spise noe på morgenen.. Skal ta det i morgenJeg tok testen på fredagen og fikk beskjed om å ikke spise og drikke noe (bortsett fra vann da) etter kl. 22 kvelden før.
Man skal helst ligge under 7 etter to timer... Jeg lå på 4,6 da jeg kom dit i forrige uke og på 6 etter to timer noe legen min var fornøyd medJg hadde 4, 4 ved oppmøte og 7, 5 etter 2 timer.. legen skulle kontakte meg når han fikk svarene sa sykepleieren.. mn virker det greitt? Har jo ikke peiling
Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
Skal vel være under 7, så spørs om du får beskjed om å begrense sukkerinntaket...Jg hadde 4, 4 ved oppmøte og 7, 5 etter 2 timer.. legen skulle kontakte meg når han fikk svarene sa sykepleieren.. mn virker det greitt? Har jo ikke peiling
Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
Blir spennende å se hva jeg får i morgen:/Jeg hadde 7.6 etter 2 timer, og fikk beskjed på Ullevål at det var greit, har man over 7.8 må man gjøre tiltak. ?
Glukosebelastning i svangerskap
Glukosebelastning gjøres for å stille diagnosen diabetes. Det er en undersøkelse med blodprøver, der blodsukkernivået måles både fastende og 2 timer etter inntak av en bestemt mengde sukkerblanding.Hvis det fastende blodsukkeret (i plasma) er over 7 eller 2-timersverdien er over 11 har du fått en svangerskapsdiabetes. Hvis 2-timers-verdien er mellom 7.8 og 11 kaller man det også svangerskapsdiabetes. Alle disse verdiene har litt lavere grense hvis det er fullblod (fingertuppblod).
Av Tore Henriksen, Oslo universitetssykehus